پنتاگون: آزمایش موشکی کره شمالی بلافاصله پس از شلیک شکست خورد

وزارت دفاع آمریکا از ناکامی جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی خبر داد و اعلام کرد نوع موشک پرتاب شده هنوز در دست بررسی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع آمریکا روز یکشنبه از ناکامی کره شمالی در شلیک یک موشک جدید خبر داد و اعلام کرد این آزمایش تقریبا بلافاصله شکست خورد.

دیو بنهام، سخنگوی فرماندهی نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام، اعلام کرد: «نیروهای آمریکایی آنچه را که احتمالا شلیک یک موشک جدید کره شمالی بود ساعت 11 و 21 دقیقه به وقت هاوایی در 15 آوریل رهگیری کردند، اما این موشک تقریبا بلافاصله منفجر شد.»

وی افزود:«فرماندهی نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام در اراده خود برای همکاری تنگاتنگ با همپیمانانش در کره جنوبی و ژاپن، برای حفظ امنیت منطقه، کاملا متعهد است.»

یکی از مسئولان کاخ سفید نیز اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در جریان این آزمایش موشکی ناکام قرار گرفته است.

فرماندهی نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام اعلام کرد نوع موشکی که کره شمالی در شلیک امروز آن ناکام ماند، هنوز در دست بررسی است.

پیشتر وزارت دفاع کره جنوبی از ناکامی آزمایش موشکی کره شمالی خبر داده بود.

رویترز نوشت: کره شمالی تاکنون پنج آزمایش هسته‌ای انجام داده که دو مورد آنها در سال 2016 بود و تصاویر ماهواره ای اخیر نشان می‌دهد این کشور در حال آماده‌سازی آزمایش هسته ای دیگری است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار