آمار دقیقی از شمار کشته های انفجار حلب در دست نیست

آمار دقیقی از شمار کشته ها و زخمیان انفجار تروریستی روز شنبه حلب در دست نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک منبع آگاه در گفت و گو با ایرنا از انتقال 68 زخمی انفجار تروریستی روز شنبه که اتوبوس های حامل شهروندان فوعه و کفریا در منطقه راشدین را هدف قرار داده بود به بیمارستان دانشگاه حلب خبرداد.

وی افزود: شماری از زخمی های این انفجار تروریستی نیز به مرکز اسکان موقت جبرین در شرق حلب منتقل شدند.

تاکنون آمارهای مختلفی از شمار کشته های این انفجار انتشار یافته است و نگرانی هایی درباره احتمال مفقود و ناپدید شدن برخی اجساد کشته ها از سوی تروریست ها وجود دارد.

با توجه به اینکه ده ها تن از ساکنان فوعه و کفریا روز شنبه در یک انفجار تروریستی کشته و شماردیگری زخمی شدند، تعداد وارد شدگان به مرکز اسکان موقت جبرین نیز مشخص نیست.

پنج هزار تن از ساکنان شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب سوریه روز جمعه « روز گذشته » وارد استان حلب شدند.

ساکنان این منطقه پس از دوسال محاصره کامل با 75 دستگاه اتوبوس و 20 آمبولانس بامداد جمعه از فوعه و کفریا خارج شدند.

این75 اتوبوس در منطقه راشدین برای انجام آخرین مراحل تبادل از سوی تروریست ها متوقف شده بودند که براثر انفجار یک خودرو بمبگذاری شده ده ها تن از این افراد کشته و زخمی شدند.

براساس توافق به عمل آمده میان گروه های مسلح و نیروهای مقاومت، سه هزار و 800 تن که شامل افراد مسلح و خانواده های آن ها از شهرهای مضایا، زبدانی، بقین و بلودان به مقصد استان ادلب خارج و هشت هزار تن از ساکنان فوعه و کفریا به سوی حلب حرکت می کنند.

طبق توافق قراراست شهروندان فوعه وکفریا درمقابل خروج تروریست ها ازشهرهای زبدانی، مضایا و بلودان در حومه دمشق و آزادی صدها تروریست از زندان های سوریه، تخلیه شوند.

منابع محلی اعلام کرده بودند که این توافق با میانجیگری کشور قطر امضا شد و باید 15 تا 17 فروردین اجرایی می شد و براساس این توافق به تروریست های مستقر در مضایا و زبدانی و بلودان اجازه یافتند به هر منطقه ای که مایل باشند راهی شوند و افراد مسلحی که تمایل به ماندن در شهر دارند از سوی دولت سوریه مورد پیگرد قرار نگیرند.

برخی منابع نیز شمار تروریست های زندانی که قراراست طبق این توافق آزاد شوند را یک هزار و 500 تن اعلام کرده اند.

اجرای آتش بس 9 ماهه میان دولت و تروریست ها که شامل شهرهای ادلب، معره مصرین، تفتناز، رام حمدان در شمال سوریه و شهرک های ببیلا، بیت سحم و یلدا در جنوب دمشق می شود از دیگر بندهای توافق ادعایی این رسانه ها به شمار می رود.

در حالی که نخستین تاریخی که برای اجرای این توافق اعلام شد 15 تا 17 فروردین ماه و آخرین تاریخ اعلام شده برای اجرای آن 20 فروردین بود.

سه شنبه گذشته نیز در نخستین مرحله از این توافق 19 اسیر از تروریست ها که در بند کمیته های مردمی فوعه و کفریا بودند در مقابل 12 زن و کودک ربوده شده ساکن فوعه و کفریا و پیکر هفت شهید آزاد شدند.

دو شهرک فوعه و کفریا در 10 کیلومتری شمال ادلب از 28 مارس 2015 (فروردین 94) پس از سقوط شهر ادلب واقع در شمال غربی کشور سوریه (هم مرز با ترکیه) به محاصره کامل تروریست ها درآمدند و از آن زمان به صورت روزانه هدف حمله خمپاره ای تروریست ها قرار می گیرند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار