يونيسف: کودکان شرق اوکراين به حمايتهای روانی نياز دارند

صندوق کودکان ملل اعلام کرد بیش از 200 هزار کودک در مناطق شرق اوکراین نیازمند حمایت روانی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ صندوق کودکان ملل متحد با انتشار بیانیه ای اعلام کرد بیش از دویست هزار کودک در مناطق شرق اوکراین برای مقابله با آسیب های روانی ناشی از سه سال جنگ و خشونت در منطقه دونباس به حمایت های روانی نیاز دارند.
 
طبق بیانیه یونیسف این کودکان عمدتا در دو منطقه دونتسک و لوگانسک در فاصله پانزده کیلومتری خط تماس (مرز میان مناطق تحت کنترل دولت و مناطق تحت کنترل گروههای جدایی طلب) زندگی می کنند که آتش جنگ و درگیری در آنجا بیشتر از دیگر مناطق بوده است.
 
جیووانا باربریس نماینده یونیسف در اوکراین اعلام کرد: ظاهرا جهان بحران نامحسوس مشکلات روانی ساکنان شرق اوکراین را فراموش کرده است، بحرانی که دهها هزار کودک بهای سنگین آن را پرداخت می کنند، بحرانی که اگر برای برطرف کردن آن اقدامات لازم صورت نگیرد می تواند تا پایان عمر هر کودک او را رها نکند.
 
باربریس خاطر نشان کرد کودکانی که در مناطق نزدیک خط تماس در شرق اوکراین زندگی می کنند به علت درگیریها و گلوله بارانهای پراکنده، خطرات نامرئی مینهای زمینی و دیگر مهمات رها شده در این منطقه پیوسته در ترس و وحشت به سر می برند. بسیاری از آنها برای رفتن به مدرسه جان خود را به خطر می اندازند.
 
در ماههای فوریه و مارس گذشته که درگیریها در منطقه تشدید شد هفت مدرسه خسارت دیدند این در حالی است که از ابتدای مناقشه اوکراین در سال دو هزار و چهارده تا کنون بیش از هفتصد و چهل مدرسه (یک پنجم از مدارس شرق اوکراین) خسارت دیده یا تخریب شده اند.
 
به گزارش خبرگزاری شین هوا از ژنو، یونیسف برای حمایت از کودکان و خانواده های ساکن شرق اوکراین که تحت تاثیر مناقشه مسلحانه این منطقه قرار گرفته اند، سی و یک میلیون و دویست هزار دلار را از جامعه جهانی خواستار شده است اما این نهاد بین المللی تا کنون تنها یک سوم از این کمکها را جمع آوری کرده است.
 
مناقشه مسلحانه شرق اوکراین که اواسط آوریل سال دو هزار و چهارده آغاز شد تا کنون نزدیک به نه هزار و پانصد قربانی گرفته است که دست کم شصت و هشت نفر از آنها کودک بوده اند.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار