حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر؛

تأکید نماینده ولی فقیه بر توجه به برون سپاری فعالیت های حوزه حج و زیارت

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت در دیدار با اعضای کانون بازنشستگان سازمان حج و زیارت لزوم توجه به رفع مشکلات آنان و خوداتکایی این کانون را یادآور شد.

تأکید نماینده ولی فقیه بر توجه به برون سپاری فعالیت های حوزه حج  و زیارت
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت امروز درمراسم پانزدهمین سالگرد تاسیس کانون بازنشستگان سازمان حج وزیارت  از مسئولان این سازمان خواست برخی از کارهایی را که امکان برون سپاری آن وجود دارد به این کانون واگذارکنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه کارمندان در دوره ای بازنشسته می شوند که هزینه های زندگی شان افزایش یافته است، اظهار داشت: اقداماتی که می تواند به رفع مشکلات بازنشستگان وخود اتکایی کانون بازنشستگان سازمان حج و زیارت کمک کند، در برنامه های آینده مورد توجه قرار گیرد.
 
سرپرست حجاج ایرانی با بیان این حدیث که از رسول گرامی اسلام (ص) پرسیدند " من خَيْرُ النَّاسِ ، فرمود اَنْفَعُ النَّاسِ لِلنَّاسِ : بهترین مردم کسی است که بیشترین بهره دهی را برای مردم داشته باشد" افزود: باید به هرمیزان که  می توانیم گره ها و مشکلات را از سر راه مردم برداریم .
 
وی برخی انسانها را گرفتار غفلت دانست و گفت: انسان می تواند با انجام کارهای ساده از قبیل سلام کردن  و کمک به فقرا و محرومان ، ثواب های فراوانی را برای خود ذخیره کند ولی بدلیل غفلت گاهی این ثوابها و ارزشها را از دست می دهد.
 
نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت در بخش دیگری از سخنان خود فضایل ماه رجب را یادآور شد و با اشاره به اینکه همه ما باید به فکر آینده خودمان باشیم به حاضران توصیه کرد که از باقیمانده این ماه و برکات آن به خوبی بهره ببرند.
 
وی همچنین طلب استغفار و مغفرت را از توصیه های ماه رجب ذکر و تاکید کرد: آنچه که می ماند و انسان را جاودانه می کند خدمت به همنوع و مردم است.
 
در ادامه این مراسم حمید محمدی سرپرست سازمان حج وزیارت نیز با تقدیر از پیشکسوتان حوزه حج و زیارت تصریح کرد: تلاش خواهد شد با درنظرگرفتن راهکارهای قانونی و حقوقی کارهایی را که امکان برون سپاری آن وجود دارد به کانون بازنشستگان سازمان حج و زیارت واگذار شود تا  زمینه خود اتکایی و رفع مشکلات عزیزان این کانون فراهم شود.
 
دراین مراسم  مهدی حمزه ای رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان سازمان حج وزیارت نیز از اقدامات صورت گرفته دراین کانون برای اعتلا و استحکام بخشیدن به آن گزارشی ارائه کرد.
 
وی گفت: طرح امنیت، تکریم، عزتمندی و ارتقای سطح معیشتی و توانمندسازی بازنشستگان، وظیفه بگیران و مستمری بگیران سازمان حج و زیارت در اواسط سال گذشته به تایید و تصویب شورای راهبری توسعه این سازمان رسیده است و در صورت تحقق مفاد آن ، این کانون می تواند روی پای خود بایستد.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار