سفیر ایران در «کیتو» مطرح کرد

ایران علاقمند به گسترش روابط علمی و آموزشی با اکوادور است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اکوادور گفت: ایران موفقیت‌های خوبی در علوم و فن‌آوری داشته و علاقه‌مندست این دستاوردها را در قالب روندی مستمر در اکوادور ترویج دهد.

ایران علاقمند به گسترش روابط علمی و آموزشی با اکوادور است
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، سعادت آقاجانی در بازدید از خبرگزاری اکوادور اینمدیاتو در گفت‌وگویی با فرانسیسکو ارَِه​را، مدیر این خبرگزاری، پیشرفت‌های اکوادور در سال‌های اخیر را احترام برانگیز دانست و اطمینان داد که این پیشرفت‌ها مورد تحسین جامعه بین‌المللی است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اکوادور افزود: پیشرفت‌های اکوادور در زمینه زیرساخت‌ها، آموزش و پرورش، بهداشت و رفاه مشهود بوده و کوشش و همت این کشور برای توسعه ستودنی است، ایران نیز در همین راستا، به دنبال برقراری پیوندهای بهتری بین دو ملت است.

وی افزود: در حال حاضر ایران یکی از کشورهایی است که از بیش‌ترین جمعیت دانشگاهی و فرهیخته برخوردار است. به عنوان نمونه، تنها در مراکز آموزش عالی تعداد دانشجویان رشته‌های فنی و علوم کاربردی به بیش از 5 میلیون می‌رسد و ایران از نظر تعداد فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی در جایگاه دوم جهان قرار دارد که تقریباً با تعداد فارغ‌التحصیلان مهندسی از دانشگاه‌های آمریکا برابری می​کند.

به گفته این دیپلمات ایرانی، در سال‌های اخیر جامعه ایرانیان در کیتو افزایش قابل ملاحظه​ای داشته و دلیلش این است که جامعه ایرانی، در اکوادور محیطی آرام و سرشار از فرصت‌های جدید یافته است.

وی تصریح کرد: بخش مهمی از شهروندان ایرانی در اکوادور را نیروهای متخصص و فنی تشکیل می​دهند که وارد خانواده اکوادور شده و مردم اکوادور نیز آنها را با آغوش باز پذیرفته‌اند.

این دیپلمات ایرانی با اشاره به اکران فیلم ایرانی "فروشنده"، برنده جایزه اسکار 2017 برای بهترین فیلم خارجی، در سینماهای اکوادور و استقبال خوب مردم این کشور از آن گفت: موفقیت‌های سینمایی ایران، بیانگر چهره صلح‌آمیز ایران بوده و در این فیلم، این موضوع به خوبی نمایش داده شده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اکوادور از نمایش 28 اثر از نقاشان ایرانی، در نمایشگاه دو ساله آبرنگ کیتو، که مجموعه هنری ارزشمندی را برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته، ابراز خرسندی کرد و این  موضوع  را در تقویت پیوندهای فرهنگی دو کشور مفید ارزیابی کرد.

آقاجانی نقش "اکوادور اینمدیاتو" را به عنوان رسانه عمومی در عصر دیجیتال پر رنگ توصیف کرد و این خبرگزاری را یکی از پیشگامان اطلاع‌رسانی در اکوادور عنوان کرد که ماموریت مهم شناساندن فرهنگ و تاریخ رو به رشد اکوادور و کاستن فاصله بین مردم را به عهده دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار