گرگان؛

جوکاران گلستانی ؛ مسئولان فراموشمان نکنید

بهار گلستان بسیار دیدنی و چشم نواز است و بخش زیادی از این زیبایی اش را مدیون دشت های وسیع جو است که قد کشیده اند و در حال نزدیک شدن به فصل برداشت هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ دیدن دشت های سرسبز جو در روزهای نزدیک به اردی بهشت علاوه بر زیبایی ، پیام دیگری نیز به همراه دارند و آن این که هر روز که بر قامتشان افزوده می شود به فصل برداشت نزدیک تر می شوند.

کاشت محصولات کشاورزی گذشته از زحمات طبیعی که به همراه دارد در سالهای اخیر به علت کاهش باران و نزولات جوی بسیار سخت تر شده و در این شرایط همراهی با کشاورزان و مراقبت از محصول کشت شده آنان بسیار ضروری تر است.

این امر و همچنین داستان مشکلات برداشت جوی کشاورزان گلستانی در سال گذشته موجب شد برخی از آنان در تماس تلفنی با باشگاه خبرنگاران جوان بخواهند از هم اکنون مسئولان برای جلوگیری از تکرار مشکلات سال گذشته تدبیر کنند و همزمانی برداشت با انتخابات پیش رو موج غفلت آنان نشود.

جوکاران گلستانی ؛ مسئولان فراموشمان نکنید

نبود کامیون ، قیمت بالای حمل ونقل و برداشت ، تخلیه نشدن بار صف های طولانی در جلوی سیلو ها ، افت های آنچنانی ، دلال بازی های گسترده بخشی از مشکلاتی است که سال قبل جوکاران گلستانی با آن مواجه شدند.

همچنین پرداخت دیرهنگام پول محصول دیگر مشکل مهم جوکاران گلستانی بوده است.

عاشور حاجی کشاورز آق قلایی که 10 هکتار زمین جو در منطقه تنگه قوراندر منطقه صوفیکم دارد می گوید ؛ امسال نسبت به پارسال هم باران کم بود و هم محصول کمتر شد به همین خاطر اگر مشکلات دیگر هم بخواهند تکرار و اضافه شوند شرایط بسیار دشوار می شود.

عبا قلی حاجی ، کشاورز شمال گمیشان هم می گوید ؛ از مسئولین می خواهم پول محصول را مثل سال قبل پس از 8 ماه نریزند و خرد خرد ندهند.

جوکاران گلستانی ؛ مسئولان فراموشمان نکنید

حکیم قلی حاجی کشاور بندر ترکمن که توانسته جوی خود را آبیاری کند می گوید امسال به علت در پیش بودن انتخابات می ترسم این همزمانی برداشت باعث غفلت مسئولین شود وکشاورزان در این بین فراموش شوند.

وی می گوید ؛ با شرایط کشور و انتخابات مسئولین قبل از شروع انتخابات باید برای آمادگی سیلو ها ، حمل و نقل ، نظارت بر قیمت حمل ماشین و برداشت کمباین ها و دلالان نظارت کنند تا شرایط برای ما سخت نشود.

 جوکاران گلستانی ؛ مسئولان فراموشمان نکنید

پارسال بیش از 130 هزار هکتار از اراضی گلستان به کشت جو اختصاص یافت و بیش از 250 هزار تن محصول از آن برداشت شد.

گلستان در تولید جو این محصول استراتژیک همواره جزو 10 استان نخست کشور است.

مهمترین استفاده جو تغذیه دام است که نوسان برداشت آن در قیمت گوشت مصرفی مردم همواره تاثیر گذار است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان در سال گذشته درباره مشکلات جوکاران گزارش تهیه کرده بود که برای دیدن جزئیات بیشتر می توانید اینجا کلیک کنید.

 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.