اصفهان؛

65 در صد خانواده های اصفهانی برای اهدا عضو رضایت می دهند

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی، درمانی الزهرا(س) اصفهان گفت: حدود 65 درصد خانواده های افراد مرگ مغزی در اصفهان برای برداشت اعضا و اهدای عضو رضایت می دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مریم خلیفه سلطانی  افزود: این آمار مربوط به بیماران مرگ مغزی است که شرایط اهدای عضو را دارند زیرا از میان افراد مرگ مغزی همه آنها دارای شرایط اهدای عضو نیستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع 36 مورد اهدای عضو از افراد مرگ مغزی در استان اصفهان انجام شد، اظهار کرد: از این افراد 45 کلیه، 16 کبد و یک قلب به بیماران نیازمند، پیوند زده شد.
وی خاطرنشان کرد: از میان اعضای بدن اهدایی 22 کبد و 10 کلیه به شیراز ارسال و به بیماران پیوند زده شد.

خلیفه سلطانی با اشاره به شاخص تعداد اهدا در سال گفت: این شاخص شامل نسبت اهدا در سال به جمعیت ( به میلیون) است که این شاخص در استان اصفهان حدود هفت است.

وی با بیان اینکه بهترین آمار اهدای عضو مربوط به اروپا با شاخص 20 تا 25 است، افزود: تعداد موارد اهدای عضو در کشورهای اروپایی به دلایلی مانند امکانات و تجهیزات پیشرفته تر، فرهنگ سازی و شرایط اجتماعی بیشتر است.

خلیفه سلطانی با بیان اینکه پارسال حدود 160 مورد پیوند کلیه از افراد زنده و مرگ مغزی در استان اصفهان انجام شد، تصریح کرد: تعداد موارد اهدای عضو در استان با توجه به فرهنگ سازی های صورت گرفته در حال افزایش است.

وی با اشاره به هفت مورد اهدای عضو در فروردین امسال در استان اصفهان، اظهار کرد: آمار رضایت خانواده ها در این ماه 100 درصد بوده است.
وی گفت: از یکم تا 24 فروردین سالجاری هفت مورد اهدای عضو از سوی افراد مرگ مغزی در اصفهان انجام شد در حالیکه در فروردین سال گذشته هیچ مورد اهدایی وجود نداشت.

اعضای قابل اهدای از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه هاست.
علاوه براین، برخی از بافت های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غُضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار