حسن‌بیگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ساخت جنگنده کوثر تا پایان سال 96 تکمیل می‌شود/قابلیت نصب دوربین و سلاح بر روی این جنگنده

حسن بیگی با اشاره به دو بازدیدی که اعضای کمیسیون امنیت ملی از روند ساخت این هواپیما داشتند، گفت: این هواپیما در نسل‌های بعدی جای فانتوم و هواپیماهای جنگی را می‌گیرد.

حسن بیکیابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به رونمایی از جت آموزشی کوثر که صبح امروز با حضور رئیس جمهور انجام شد، گفت: طی دو بازدیدی که از مراحل تولید این هواپیما داشتیم مشخص شد که این هواپیما در سه پوشش مأموریت خود را انجام می‌دهد.
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه یک مدل این هواپیما آموزشی است، بیان داشت: در این وضعیت ما دیگر نیازمند خرید هواپیمای آموزشی از خارج کشور نیستیم.
 
وی مدل دیگر این هواپیما را در سطح میانی برشمرد و اظهار داشت: در این مدل می‌توان بر روی آن سلاح نصب کرد و با اهداف تروریستی برخورد کرد.
 
حسن بیگی با بیان اینکه در این مدل می‌توان علاوه بر سلاح دوربین هم نصب کرد،‌ اظهار داشت: با نصب دوربین ما به مناطق مرزی اشراف کامل خواهیم داشت و با قدرت بیشتری از مرزهای کشور حفاظت خواهیم کرد.
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: این هواپیما ویژگی‌هایی دارد که به خوبی می‌تواند در نسل‌های بعدی جای فانتوم و هواپیماهای جنگی را بگیرد.
 
حسن بیگی در همین زمینه ادامه داد: مطالعات و اقدامات زیادی انجام شده که در سال 96 به نتیجه خواهد رسید و بر این اساس هواپیمای جنگنده‌ای که مدل تکمیل شده همین هواپیما است به زودی تولید خواهد شد، در حالی که از همین قابلیت‌ها در سطح میدانی هم برخوردار است.
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه صنایع دفاع بر اساس ابلاغیه مقام معظم رهبری از 25 سال قبل تحولاتی را در بخش دفاعی کشور در دست گرفت، اظهار داشت: این تحولات هم در بخش موشکی و هم در بخش سلاح‌های متداول و هوایی صورت گرفت.
 
حسن بیگی با تأکید بر اینکه یکی از مأموریت های صنایع دفاع بحث تأمین هواپیما بر اساس نیازمندی‌های کشور بود، اظهار داشت: این نیازمند‌ی‌‌ها در سه سطح امنیت داخلی، مقابله با نیروهای تروریستی و اقداماتی که به صورت خلق‌الساعه توسط آمریکایی‌ها برای ایجاد ناامنی در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه انجام می‌شود، مطرح است.
 
وی با تأکید بر اینکه این سلاح‌ها می‌تواند در اختیار نیروهای هم‌پیمان جمهوری اسلامی از جمله مقاومت قرار بگیرد،‌ بیان داشت: ارتقای سطح نیروی هوایی برای مقابله با تهدیدات احتمالی ضروری است و ما شاهدیم که در بحث به روزرسانی هواپیماها در سطح کلان اقدامات جدی انجام می‌شود و هم‌زمان در بخش تولید هواپیما هم، در آن سه سطح در حال تولید هستیم.
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی در کنار این موضوع در بحث تأمین و تولید هواپیمای جنگی هم در حال اقدام است، اظهار داشت: ضرورت این اقدام از این جهت است که اگر در معرض تحریم‌هایی قرار گرفتیم که در سطح بین‌المللی نتوانیم هواپیمای مورد نیاز خودمان را تأمین کنیم، خودکفا باشیم.
 
حسن بیگی با اشاره به پیشرفت‌های به دست آمده در زمینه تولید هواپیماهای بومی بیان داشت: از زمانی که آمریکا‌یی‌ها متوجه این موضوع شده‌اند شاهدیم که یک سلسله اقداماتی را در قالب برجام انجام می‌دهند تا سایر کشورها در تأمین قطعات هواپیما و فروش آن با جمهوری اسلامی همکاری کنند که قراردادهایی  که با بوئینگ و ایرباس نوشته شد هم در همین حوزه است.
 
وی در پایان با اشاره به تلاش‌های موفقیت‌آمیز دانشمندان کشورمان که در راستای خودکفایی و عدم نیاز به خرید هواپیما و یا قطعات آن از سایر کشورها انجام شده، اظهار داشت: مسئولین نباید تحت تأثیر اراجیف دشمنان که سخنان تخریبی می‌زنند قرار بگیرند و به خاطر فرصت پیش آمده در خرید هواپیما از کشورهای دیگر صنعت هوایی خودمان را فدا کنند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
واحد
۰۹:۵۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
❤️
Iran (Islamic Republic of)
سیا وش
۰۵:۰۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۶
عجب
آخرین اخبار