اهواز؛

رونمایی از کتاب هویت موسیقی شوشتر

در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی در اهواز از کتاب هویت موسیقی شوشتر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ محمد غدیرزاده ،سرپرست معاونت فرهنگی و هنری حوزه هنری خوزستان گفت: این هفته آغاز گرامیداشت شهید آوینی است و حوزه هنری خوزستان هماهنگ با سراسر کشور برنامه های متنوع و متناسب این هفته را برگزار می کند.

محمد غدیرزاده تصریح کرد:حوزه هنری خوزستان با یک نگاه ویژه در فرآیندی جدید از همه هنرمندان می خواهد که مطالبه گرایانه خواسته های خود را از ما بخواهند و ما نیز در حد توان آنها را تأمین خواهیم کرد.

وی افزود: برنامه های بسیاری را شروع کردیم که از آن جمله می توان به انتصاب وحید کیانی در آفرینش های ادبی اشاره کرد. از هفته آینده در این مکان مجددا شمع محفل شعر روشن و جلسات داستان نیز در سرای هنر آغاز می شود. از ابتدای سال بر آن شدیم تا اول رسم تقدیر و تشکر از زحمات سالانه و همچنین هنرمندان جوانی که رویش های انقلاب اسلامی هستند برای دلگرمی بیشتر داشته باشیم.

غدیرزاده با اشاره به اکران فیلم های منتخب جشنواره رویش بیان کرد: تکریم و دلجویی از خانواده شهید مدافع حرم هنرمند را نیز در کنار جلسات نقد و بررسی برای این هفته داشتیم. بهنام کاوه از حوزه هنری خوزستان جزو ۲۲ نفر منتخب کشوری بود که در جشنواره فجر آبادان نیز شرکت کرده بود.

وی در پایان اظهار کرد: با دو هنرستان آمنه و خوارزمی کارهای بسیار خوبی انجام دادیم و برای جذب مخاطب، هنرجویان و علاقمندان جدید، یک ساز و کار نوین را تدوین کردیم.

حبیب باوی ساجد پایه گذار واحد فیلمسازی در حوزه هنری خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: حوزه هنری خوزستان فارغ از هرگونه اندیشه متضاد با این حوزه، تنها بر مبنای استعدادها و توانایی شخصی افراد از آنها حمایت می کند و هیچ گونه نظرات شخصی را در فعالیت های خود لحاظ نمی کند. امیدوارم این نگاه همچنان ادامه پیدا کند.

مرتضی سبزقبا یکی از هنرمندان تقدیر شده نیز در این مراسم اظهار کرد: استان ما چهار سالی است که یتیم است، از آنجا که تولیدات حرفه ای سینمای ما مصبش همیشه حوزه هنری خوزستان بوده وقتی تولیدات ما در حوزه سینمایی به صفر می رسد یعنی تولیدات هنری ما در خوزستان به صفر رسیده است. سال ۹۴ و ۹۵ این تولیدات به صفر رسیده بود و این برای نسل هنرمندان توانمند خوزستانی اصلا خوب نیست.

در این مراسم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند، رئیس هنرستان دخترانه حضرت آمنه (س)، رئیس هنرستان دخترانه خورازمی، مؤسس و رئیس کتابخانه علوم ایران به دلیل همکاری در برگزاری برنامه های هفته فرهنگ انقلاب اسلامی مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.