برنامه ژاپن برای خروج اتباعش از کره جنوبی

ژاپن طرحی را مورد بررسی قرار می‌دهد تا به موجب آن 57 هزار نفر از اتباعش را از کره جنوبی خارج کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف؛ شورای امنیت ملی ژاپن روز گذشته طرحی را مورد بررسی قرار داد که به موجب آن 57 هزار تبعه این کشور در صورت بروز بحران، از کره جنوبی خارج شوند.

باتوجه به بالاگرفتن تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی، وقوع جنگ میان این دو کشور دور از انتظار نیست و در این‌صورت شرایط امنیتی شبه جزیره کره به طور کامل در معرض تهدید قرار می‌گیرد. 

مقامات ژاپنی معتقدند اگر هر درگیری نظامی در منطقه روی دهد، کره شمالی بدون شک خاک کره جنوبی را نیز هدف قرار خواهد داد. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان اطمینان دارند اصلی‌ترین قربانی هر تقابل نظامی در شبه جزیره کره، کره جنوبی و مردم آن خواهند بود.

شورای امنیت ملی ژاپن با تشکیل نشستی از دولت خواست راهکارهایی برای خارج کردن 57 هزار شهروند ژاپنی از کره جنوبی در صورت بروز بحران ارائه کند.

گفته می‌شود در صورت بروز جنگ، دولت ژاپن فوراً کشتی‌ها، هواپیماهای مسافربری و سپس هواپیماهای نظامی و ناوهایش را برای خارج کردن اتباع این کشور به کره جنوبی اعزام خواهد کرد.

روزنامه "ژاپن تودی" در شماره امروز خود نوشت: موضوع امنیت شهروندان ژاپنی در صورت وقوع جنگ و یا هر گونه مناقشه نظامی در شبه جزیره کره، برای دولت  اهمیت زیادی دارد.

اخیرا کره شمالی اعلام کرد درصورت تصمیم رهبر این کشور، ششمین آزمایش هسته‌ای را نیز انجام خواهد داد. آمریکا نیز در واکنش به این اظهار نظر هشدار داد اگر نشانه‌ای دال بر انجام این آزمایش مشاهده کند، فورا اقدام به حمله‌ای پیش‌دستانه می‌کند.

به دلیل حساسیت موضوع، مقامات ژاپنی تاکید کردند مایل به افشای تمامی طرح‌ها برای خروج شهروندان این کشور از کره جنوبی نیستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار