دزدی اطلاعات بانکی مشتریان در مایکروسافت ورد

شرکت امنیت سایبری Proofprint درباره احتمال سوء استفاده هکرها از حفره امنیتی در مایکروسافت ورد هشدار داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس پژوهش های یک شرکت فعال در زمنیه امنیت سایبری ، ایمیل‌های فیشینگی که از سازمان های مالی معتبر ارسال شده اند یک نرم افزاری مخفی که از مایکروسافت ورد برای دسترسی به اطلاعات فرد استفاده می‌کنند را بر روی سیستم قرار می دهند.
 
پس از این رویداد شرکت امنیت سایبری Proofprint درباره احتمال سوء استفاده هکرها از حفره امنیتی در مایکروسافت ورد هشدار داد.
 
براساس پژوهش های یک شرکت فعال در زمنیه امنیت سایبری، ایمیل‌های فیشینگی که از سازمان های مالی معتبر ارسال شده اند یک نرم افزاری مخفی که از مایکروسافت ورد برای دسترسی به اطلاعات فرد استفاده می‌کنند را بر روی سیستم قرار می دهند.

برهمین اساس ممکن است برخی فایل‌هایی که با نرم‌افزار ورد باز می‌شوند، کاربران را فریب دهند تا کدی را دانلود کنند. مجرمان سایبری با استفاده از این کد رایانه افراد را آلود می‌کنند و اطلاعات بانکی او را سرقت می‌کنند. این بدافزار Dridex نام گرفته است. قبلا برای سرقت پسوردهای بانکداری آنلاین کاربران از دریدکس استفاده می‌شد.
 
بخش اعظم رایانه‌های مبتلا به این بدافزار در دوره آغاز به کار این ویروس (۲۰۱۵ میلادی) در آمریکا قرار داشتند. پس از آمریکا بیشترین تعداد دستگاه‌ های مبتلا به این ویروس در ژاپن، آلمان، انگلیس، کانادا و استرالیا قرار داشتند. حملات ایمیلی اخیر در استرالیا آغاز شده اما کارشناسان هشدار می‌دهند که احتمالا این بدافزار به سرعت در سراسر جهان منتشر شود.
 
منبع: وب سایت کلیک
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار