تبریز ؛

خسارت 180 میلیارد ریالی سیل در مراغه

سیل در شهرستان مراغه 180 میلیارد ریال به تاسیسات زیر بنایی و باغ های مراغه خسارت زد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت : در اثر سیل عصر دیروز راه روستا های هریس ، یایشهری و صومعه در مراغه کاملا مسدود است .

ظفر محمدی ، شب گذشته در جلسه ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان گفت : سیل شدیددرروستا های کردده ، کهلان ، قراتلو احمد آباد و بیانلوجه به بیش از 50 واحد مسکونی خسارت زده است .

وی بیان اینکه ، حجم آب در رودخانه های مردق و صوفی چای همچنان در حال افزایش است افزود : برآورد های اولیه نشان می دهد که سیل به 100 هکتار از باغهای حاشیه این دو رودخانه خسارت زده است .

فرماندار شهرستان ویژه مراغه اضافه کرد ، به منظور جلوگیری از خسارت های جانی سیل 25 واحد مسکونی در روستا های احمد آباد و بیانلوجه تخلیه شده است .

محمدی گفت : سیل دیروز برق سه روستا را قطع کرده بود که با تلاش ماموران اداره برق مشکل برق این روستاها شب گذشته حل شده است .

طغیان در رودخانه های صوفی چای ، مردق در مراغه همچنان ادامه دارد ومسئولان درتلاش هستند خانه های حاشیه رودخانه در روستا های کردده و قراتلو را از صبح امروز تخلیه کنند .

شهرستان مراغه 260 جنوب استان آذربایجان شرقی واقع است .

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۱۲:۵۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
پل هایی که خراب شده ، اول باید مسیر آب رود خانه را عوض کنیم ،یا برای آب رود خانه در وسط آن گودال بکنیم تا آب دایمن در وسط رود خانه برود . واین کار فقط در فضل خرداد تیر مهرداد شهریور عملی می باشد تا مهندسان بتوانند پل را بسازنند. وهمین طور در مسیر آب سد عظیم الجثته بسازید ،تا جلو آب را بگیرد .
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۱۲:۵۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
آب آرام شد با تور فلزی مردم را از زیر گل آلات سیل بیرون بکشید در عمق رودخانه ، با بیل مکانیکی گل های جاده را پاک کنید شاید انسانی مرده ای زیر گل آلات آورده سیل باشند . با قایق های بزرگ محکم وارد سییل شوید ومردم را نجاد دهید . وبا هلی کوپتر مردم را از آب نجاد دهید، با تور انداختن فلزی در مسیر راه ماشین ، آدم ها را سوار تور فلزی کنید تا نجاد پیدا کنند
آخرین اخبار