برگزاری نشست مشورتی افغانستان در مسکو با حضور ایران

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امورخارجه ایران امروز جمعه به منظور شرکت در نشست مشورتی افغانستان در مسکو شرکت کرد.

برگزاری نشست مشورتی افغانستان در مسکو با حضور ایران
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه به منظور شرکت در نشست مشورتی افغانستان در مسکو شرکت کرد.
 
در  این نشست علاوه بر ایران ، افغانستان ، روسیه ، نمایندگان ویژه مقامات بلند پایه و دیپلمات های کشورهای چین، هند، ترکمنستان، قرقیزستان، پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان نیز حضور داشتند.
 
در این اجلاس کشورهای شرکت کننده مواضع خود را در خصوص اوضاع افغانستان و روند صلح در این کشور بیان و تاکید کردند که بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد و تنها از طریق گفتگو می توان به صلحی پایدار دست یافت.

مبارزه با تروریزم ، افراط گرایی و قاچاق مواد مخدر در صدر نگرانی های کشورهای حاضر بوده و همگی اعلام آمادگی نمودند تا در این فرایند با دولت افغانستان همکاری کنند.

رحیم پور طی سخنانی در این نشست با اشاره به میزبانی ایران از حدود ۳ میلیون افغان ، اعلام  اظهار داشت:  جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با دولت افغانستان برای برقراری صلح و حل مشکلات داخلی و منطقه ای از جمله قاچاق مواد مخدر و امور امنیتی همکاری نماید.
 
وی وضعیت امنیتی در افغانستان را مطلوب ندانست و ارسال پیام قاطع به تروریست ها مبنی بر مصمم بودن کشورهای منطقه برای مبارزه با تروریسم را ضروری دانست.

در بیانیه ای که وزارت امور خارجه روسیه در پایان این نشست مشورتی صادر کرد آمده بود که دولت آمریکا نیز به این نشست دعوت شده بود اما این کشور به دلایل نامعلومی در آن حضور نیافت.‌
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار