اصفهان؛

آغاز مبارزه شیمایی با علف های هرز و درختان شهر نطنز

شهردار نطنز از آغاز سه نوبت مبارزه فیزیکی و شیمیایی با علفهای هرز و آفات درختان سطح شهر نطنز خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید محسن تجویدی شهردار نطنز از آغاز سه نوبت مبارزه فیزیکی و شیمیایی با علفهای هرز و آفات درختان خبرداد و اظهار داشت: اولین مرحله مبارزه شیمیایی با علفهای هرز پهن برگ و باریک برگ سطح شهر آغاز و به مدت سه هفته ادامه دارد.

وی افزود: در مبارزه شیمیایی با علفهای هرز پهن برگ و باریک برگ سطح شهر از سموم پاراکوات، گلایفوزیت به مقدار ۳۰۰ لیتر استفاده می شود تا از سبز شدن آنها جلوگیری شود.
شهردار نطنز خبر داد: در عملیات مبارزه با آفات و شته درختان و گلها از سم زیست محیطی کنفیدور (ایمیدور کلوروپراید) و سم دیازینون استفاده می شود که بزودی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عملیات سم پاشی درختان در شب صورت می گیرد تا خللی در عبور و مرور شهروندان ایجاد نشود، خاطرنشان کرد: کنترل به موقع علفهای هرز و آفات اقدامی در جهت کاهش هزینه ها، جلوگیری از گسترش علف های هرز و آفات درختان است.
تجویدی خاطرنشان کرد: وجین علف های هرز بعد از عملیات سمپاشی در سطح شهر و در راستای حفظ طراوت و زیبایی فضای سبز و پیشگیری از تخریب بافتی و ساختاری گیاهان و درختان انجام می شود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.