لاوروف: آمریکا و روسیه درباره تکرار نشدن حمله به سوریه اشتراک نظر دارند

سرگئی لاوروف در گفتگو با همتای سوری خود، تصریح کرد واشنگتن و مسکو بر لزوم تکرار نشدن حمله موشکی آمریکا به خاک سوریه اشتراک نظر دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، خبرگزاری اینترفکس گزارش داد سرگئی لاوروف پنج‌شنبه شب، در گفتگو با همتای سوری خود -ولید المعلم- اظهار داشت واشنگتن و مسکو بر لزوم تکرار نشدن حمله موشکی آمریکا به خاک سوریه اشتراک نظر دارند.

وی گفت این اتفاق نظر، "نتیجه" سفر رکس تیلرسون – وزیر خارجه آمریکا – به روسیه بوده است.

این در حالی است که رکس تیلرسون همچنان احتمال انجام حملات نظامی آینده از جانب آمریکا را رد نکرده است.

مارک تونر – سخنگوی وزارت خارجه آمریکا – در بیانیه‌ای، اعلام کرد: "وزیر خارجه گفته است اهداف دیگری برای حمله به سوریه وجود ندارد؛ اما وی احتمال هرگونه اقدام در آینده را رد نکرده است."

تونر افزود: "تیلرسون تاکید کرده است روسیه در جایگاهی قرار دارد که می‌تواندبا استفاده از نفوذ خود در دولت سوریه، اطمینان حاصل کند دلیل دیگری برای واکنش آمریکا وجود نخواهد داشت."

لاوروف در دیدار با همتای سوری خود، یادآور شد: تروئیکای غربی در صدد آن بودند که پیش نویس قطعنامه ای یکجانبه و توجیه ناپذیر را علیه سوریه به تصویب برسانند. اما این تلاش های تحریک آمیز به نتیجه نرسید و ما اجازه ندادیم که این قطعنامه به تصویب برسد. ما بر ضرورت اجرای تحقیق دقیق و بی شائبه در مکان حادثه (حمله شیمیایی در خان شیخون) و همچنین در محل پایگاه هوایی الشعیرات تاکید می کنیم. ما از اقدام دولت سوریه در دعوت از کارشناسان سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی برای انجام چنین تحقیقی، استقبال می کنیم.

وزیرامور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: در سایه آشفتگی که بر غرب حاکم شده است بسیار مهم است که ما از این اقدام های تحریک آمیز آنها تبعیت نکنیم تا آن پیشرفتی را که ما در مذاکرات آستانه و ژنو حاصل کرده ایم بر باد نرود. با وجود تمامی حوادث منفی که ما طی روزهای اخیر شاهد آن بوده ایم باید بگوییم راه حلی برای بحران سوریه جز تداوم فرایند سیاسی وجود ندارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار