نایب قهرمانی فرنگی کاران نوجوان در تورنمنت آذربایجان

تیم كشتی فرنگی نوجوانان كشورمان با كسب 5 مدال طلا، 2 نقره و یك برنز به عنوان نایب قهرمانی رقابت های بین المللی جام فدراسیون كشتی آذربایجان رسید.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی كشتی فرنگی نوجوانان كشورمان از امروز (پنج شنبه) با 12 كشتی گیر به مصاف رقبای خود در رقابت های بین المللی كشتی جام فدراسیون آذربایجان كه در شهر باكو برگزار می شود، رفت.

در این رقابت ها كه با حضور 122 كشتی گیر از كشورهای ایران، روسیه، آذربایجان، تركیه، گرجستان، اوكراین، ازبكستان، تاجیكستان، لیتوانی، قزاقستان و بلاروس برگزار شد تیم ملی كشتی فرنگی كشورمان با كسب 5 مدال طلا، 2 نقره و یك برنز پس از تیم آذربایجان به عنوان نایب قهرمانی رسید و تیم گرجستان نیز سوم شد.

در این مسابقات امیر حسین حسینی، امید آرامی، علی كبیری، حامد عبدولی و وحید دادخواه در اوزان 50، 54، 69، 85 و 100 كیلوگرم به مدال طلا، سجاد عباس پور و سید مجتبی حسینی در اوزان 42 و 100 كیلوگرم به مدال نقره و مصطفی كاید خورده در وزن 63 كیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

نتایج كشتی گیران كشورمان در این رقابت ها به شرح زیر است: 

در وزن 42 كیلوگرم سجاد عباس پور كه با شكست كشتی گیرانی از كشورهای آذربایجان و گرجستان (دو نماینده) به دیدار فینال رسیده بود در این دیدار مقابل كشتی گیر آذربایجانی شكست خورد به مدال نقره رسید.

در وزن 46 كیلوگرم ایمان محمدی با نتیجه 13 بر 11 مقابل حریف قزاقستانی شكست خورد و از دور رقابت ها كنار رفت.

در وزن 50 كیلوگرم امیرحسین خوانساری كه كشتی گیران گرجستانی و قزاقستانی را با نتیجه 10 بر 2 و 5 بر یك در دور مقدماتی شكست داده بود با شكست سایر حریفان خود به دیدار فینال راه یافت و در این دیدار نیز با شكست حریف قزاقستانی صاحب مدال طلا شد.

در وزن 54 كیلوگرم امید آرامی قهرمان جهان در مبارزه با حریف آذربایجانی با ضربه فنی به پیروزی رسید وی در دیدار با دیگر نماینده كشور آذربایجان نیز با نتیجه 3 بر یك به برتری دست یافت. آرامی در مصاف با حریف سومش از كشور آذربایجان نیز با نتیجه 6 بر یك پیروز شد و به دیدار پایانی رسید. وی در این دیدار نیز آكاكی اوسیاشویلی از گرجستان را مغلوب كرد و صاحب گردن آویز طلا شد.

محسن مدهنی دیگر نماینده ی كشورمان در وزن 54 كیلوگرم ابتدا با ضربه فنی نماینده كشور قزاقستان را شكست داد اما در كشتی بعد مقابل نماینده كشور گرجستان با نتیجه 5 بر 5 شكست خورد و از دور رقابت ها كنار رفت.

در وزن 58 كیلوگرم مهرداد مومن زاده حریفی از ازبكستان را با نتیجه 6 بر صفر شكست داد و در ادامه به دیدار رده بندی راه یافت اما در این دیدار مقابل حریف خود شكست خورد و پنجم شد.

در وزن 63 كیلوگرم مصطفی كاید خورده ابتدا كشتی گیری از آذربایجان را با ضربه فنی شكست داد وی نماینده قزاقستان را نیز با نتیجه 7 بر 4 مغلوب كرد اما در نهایت به دیدار رده بندی راه یافت و در این دیدار به مدال برنز رسید.

در وزن 69 كیلوگرم علی كبیری ابتدا با نتیجه 14 بر 9 نماینده قزاقستان را شكست داد وی در كشتی بعد با نتیجه 7 بر یك حریف آذربایجانی را مغلوب كرد و راهی دیدار فینال شد. كبیری در این دیدار نیز حبیب زاخاروف از تاجیكستان را شكست داد و قهرمان شد.

در وزن 76 كیلوگرم مهران سعادتی فر ابتدا با نتیجه 2 بر یك كشتی گیر قزاقستانی را شكست داد اما با شكست 4 بر 2 مقابل دیگر حریف قزاقستانی در كشتی بعد از دور رقابت ها كنار رفت.

در وزن 85 كیلوگرم حامد عبدولی مقابل حریف قزاقستانی به پیروزی رسید وی با پیروزی در كشتی های دیگر خود به دیدار فینال راه یافت و در این دیدار با شكست ایوب یلامان از قزاقستان به مدال طلا رسید.

در وزن 100 كیلوگرم نیز وحید دادخواه ابتدا با نتیجه 10 بر 5 حریف ازبكستانی را شكست داد وی در دور بعد با شكست 10 بر 2 كشتی گیر آذربایجانی راهی دیدار فینال شد در همین وزن سید مجتبی حسینی حریف گرجستانی را با ضربه فنی شكست داد و با غلبه بر دیگر حریفان خود به دیدار فینال راه یافت. وحید دادخواه در دیدار فینال مجتبی حسینی را شكست داد و صاحب مدال طلا شد، مدال نقره نیز به حسینی رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار