تبریز؛

افزایش 3 درصدی بهره مندی جمعیت شهرستان هریس از نعمت گاز

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: با گازرسانی به 6 روستای گوی درق ، قیزقاپان، آقاعلیلو، استیا، قلعه لر و تازه کند نهند با 300 خانوار 3 درصد به میزان بهره مندی جمعیت این شهرستان ازنعمت گاز طبیعی افزوده می شود.

افزایش 3 درصدی بهره مندی جمعیت شهرستان هریس از نعمت گازبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ولی اله دینی روز پنجشنبه در جریان شروع عملیات گازرسانی به این 6 روستای زلزله زده گفت: در زمان حاضر 94 درصد روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان هریس از نعمت گازطبیعی بهره مند هستند که 2 درصد بالاتر از بهره مندی میانگین استان است.
وی طول شبکه گذاری این طرح گاز رسانی را 41 کیلومتر وجمع اعتبارتخصیص یافته راحدود27میلیارد ریال اعلام وابراز امیدواری کرد تا پایان فصل کاری امسال این طرح به بهره برداری برسد.
وی گفت: با بهره برداری از این طرح تمامی روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان هریس ازنعمت گازطبیعی بهره مند می شوند.
مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به زیرساخت های اساسی وصنعتی این شهرستان، خاطرنشان کرد: در سال اقتصادمقاومتی، تولید واشتغال، تامین سوخت نیروگاه 1000 مگاواتی هریس، شهرک صنعتی بیلوردی وناحیه صنعتی زرنق در دستور کار است و آماده واگذاری انشعاب گازطبیعی به تمامی کارخانه ها و کارگاه های تولیدی این شهرستان هستیم.
فرماندارهریس هم اعلام کرد: با گازرسانی به این 6 روستا، تعداد روستاهای بهره مند از گازطبیعی در این شهرستان به 79 روستا می رسد و ازمجموع 9 هزار و 442 خانوارروستایی 9 هزار و 18 خانوار ازاین نعمت خداددادی بهره مند می شوند. 
صابر تقویمی گفت: انرژی 13 روستای زیر20 خانوارباقیمانده این شهرستان که به دلیل صعب العبور بودن امکان اجرای خط انتقال گاز طبیعی وجود ندارند، با شیوه های نوین تامین خواهد شد. 
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.