مدیر بخش ممنوعیت و نظارت بر سلاح‌ها در وزارت امور خارجه روسیه؛

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در حادثه خان شیخون هیچ اقدام عملی انجام نداده است

میخائیل اولیانوف گفت: سازمان منع سلاح های شیمیایی هیچ اقدام عملی برای تحقیق در خصوص اتهام استفاده از سلاح های شیمیایی در خان شیخون انجام نداده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، میخائیل اولیانوف ، مدیر بخش ممنوعیت و نظارت بر سلاح ها در وزارت امور خارجه روسیه گفت: «تمام اقدامی که سازمان منع سلاح های شیمیایی در طول هشت روز گذشته پس از وقوع حادثه خان شیخون انجام داده این بوده است که اعلام کرده هیئتی را برای بررسی واقعه در خصوص جمع آوری اطلاعات تشکیل داده است؛ این برنامه آنگونه که ما می فهمیم چیزی جز جمع آوری اطلاعات از اینترنت و بازجویی برخی شاهدان عینی در خاک یکی از کشورهای مجاور نیست و این کار صرفا فریبکاری است».

اولیانوف خاطرنشان کرد لازم است که یک تحقیق جدی و حرفه ای و کامل در این خصوص انجام شود و این تحقیق باید در درجه اول در مکان وقوع حادثه به طور مستقیم صورت گیرد.

این دیپلمات روس اعلام کرد مسکو درخواست سوریه برای اعزام هیئتی از سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را تأیید می کند، البته ساختار این هیئت جهت بازگرداندن اعتماد به نتایج آن باید متوازن باشد.

اولیانوف تأکید کرد سوریه نشان داده است که بیشترین میزان آمادگی و آزادفکری برای همکاری در این موضوع را دارد ولی مسکو در مواضع شرکای غربی اش آمادگی برای استفاده از موضع سازنده سوریه را نمی بیند.

پیشتر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تأکید کرد آمریکا با حمله به پایگاه الشعیرات بدون اینکه هیچ سندی در خصوص استفاده دولت سوریه از سلاح های شیمیایی ارائه کند، قوانین بین المللی را نقض کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار