شهرکرد؛

صدور ۶۷ هزار و ۶۱۸ فقره سند مالکیت مسکن

از ابتدای تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۶۷ هزار و ۶۱۸ فقره سند مالکیت مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار و روستاهای استان چهارمحال و بختیاری صادر شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سهراب رئیسی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در نشست خبری به مناسبت دهه گرامیداشت افتتاح حساب ۱۰۰ به فرمان امام خمینی (ره) و سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از ابتدای تشکیل این نهاد تا کنون ۶۷ هزار و ۶۱۸ فقره سند مالکیت مسکن شامل ۵ هزار و ۴۷۸ فقره سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار و ۶۲ هزار و ۱۴۰ فقره سند در روستاهای استان صادر شده است.

وی افزود: ۱۴ هزار و ۵۱۸ جلد سند شهری و روستایی از این تعداد در دولت یازدهم صادر گردید.

رئیسی اضافه کرد: ۵۰۰ طرح هادی روستایی نیز با ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار در دولت یازدهم در چهارمحال و بختیاری اجرا شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، امسال نیز طرح هادی در ۷۰ روستای استان با برآورد ۶۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم ۱۶۸ طرح هادی روستایی استان نیز با ۴۵ میلیارد ریال اعتبار تهیه و بازنگری شده است.
 
رئیسی گفت: از ابتدای تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، طرح هادی ۷۶۸ روستای استان هم با ۱۱۵ میلیارد ریال اعتبار تهیه و بازنگری شده است.

وی با بیان تهیه طرح هادی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون ۴۰ درصد جمعیت روستایی استان از مزایای اجرای طرح هادی بهره‌مند شده اند.

رئیسی اضافه کرد: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته، امسال با صدور پاسخ استعلام فنی و کارشناسی ۳ هزار تقاضای ساخت و ساز مسکن در روستا‌ها و شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار استان، عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

وی همچنین گفت: از ابتدای تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۶۸ هزار و ۸۶۳ فقره خدمات فنی صدور پروانه ساخت مسکن در استان ارائه و ۸ هزار و ۴۴۱ قطعه زمین نیز به متقاضیان واگذار شد که بیش از ۹۵ درصد منجر به ساخت مسکن و اسکان خانوار‌ها گردیده است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در طول فعالیت دولت یازدهم، ۱۲ هزار و ۲۷۳ فقره خدمات فنی صدور پروانه ساخت مسکن در استان ارائه و ۸۰۵ قطعه زمین نیز به واجدین شرایط واگذار شد.

رئیسی با اشاره به آسفالت حدود ۵ هزار و ۱۰۰ تن قیر رایگان، ۲۷۰ هزار متر مربع از معابر ۳۶ روستای استان در سال ۹۴ افزود: در سال گذشته نیز با ۳ هزار و ۸۰۵ تن قیر رایگان، ۲۲۰ هزار متر مربع از معابر ۳۵ روستای استان آسفالت گردید.

وی اظهار داشت: امسال طبق پیش بینی صورت گرفته، ۶ هزار تن قیر رایگان برای اجرای ۳۰۰ هزار متر مربع آسفالت در ۴۵ روستا در اختیار این اداره کل قرار خواهد گرفت.

رئیسی اضافه کرد: از ابتدای تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۷ هزار و ۳۳۶ فقره تسهیلات بازسازی مسکن روستایی به ارزش ۷۱۵ میلیارد ریال به افراد متقاضی در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.

۲۱ تا ۳۰ فروردین ماه به عنوان دهه گرامیداشت افتتاح حساب ۱۰۰ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و با افتتاح حساب ۱۰۰ نزد شعب بانک ملی، با هدف کمک به خانه‌سازی برای محرومین و مستضعفان تأسیس گردید.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.