پورعلی‎مطلق در جمع خبرنگاران:

تاکنون؛ ثبت‌نام قطعی 439 داوطلب در انتخابات ریاست جمهوری/ تعداد ثبت نام کنندگان دوره دوزادهم نبست به دوره گذشته افزایش یافته است

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: تاکنون جمعا 439 داوطلب در دور دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند.

تاکنون؛ ثبت‌نام 439 داوطلب در انتخابات ریاست جمهوری/افزایش تعداد ثبت نام کنندگان دوره دوزادهم نبست به دوره گذشته
به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین آمار سومین روز ثبت نام انتخابات دور دوازدهم ریاست جمهوری گفت: 196 نفر امروز به ستاد انتخابات مراجعه کرده و در حال ثبت‌نام هستند و 176 نفر هم ثبت‌نام شان به پایان رسیده است. 
 
وی ادامه داد: فردی با 18 سال سن جوان‌ترین و 88 سال سن مسن‌ترن داوطلب سومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری هستند. 
 
پورعلی مطلق تصریح کرد: 64 نفر در رده سنی 46 تا 50 سال بیشترین گروه سنی هستند و بیشترین گروه تحصیلی از کل داوطلبان 113 نفر هستند که جمعا تا این لحظه 439 نفر ثبت‌نام کرده‌اند. 
 
دبیر ستاد انتخابات با اشاره به مقایسه دور دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری با دور قبلی گفت: طی روز اول دوره یازدهم 75 نفر و در این دوره 126 نفر ثبت‌نام کردند، در روز دوم 69 نفر اما در روز دوم دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری 161 نفر ثبت‌نام کرده و در روز سوم 99 نفر ثبت‌نام و در دوره دوازدهم 196 نفر تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند. 
 
وی ادامه داد: بر اساس دستور هیأت مرکزی اجرایی انتخابات ریاست جمهوری امروز هیأت‌های اجرایی ما در 429 شهرستان و 637 بخش تشکیل شده تا فرآیند انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان‌ها و بخش‌ها را انجام دهند. 
 
پورعلی مطلق همچنین با اشاره به انتخابات میان دوره‌ای مجلس دهم گفت: 287 نفر داوطلب در چهار حوزه انتخابیه ثبت نام کرده‌اند، اکنون شورای نگهبان در حال رسیدگی به تأیید صلاحیت آنها است و در تاریخ 8 اردیبهشت ماه نظر نهایی خود را درباره آنها اعلام می‌کند. 
 
دبیر ستاد انتخابات کشور درباره انتخابات شوراهای شهر و روستا هم اظهار داشت: هزار و 486 هیأت اجرایی در هزار و 58 بخش و 429 شهرستان صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا را برای هیأت‌های نظارت ارسال می‌کنند و هیأتهای نظارت از 25 فروردین ماه تا 31 مهلت دارند بررسی خود را بر اساس صورت جلسه‌ها به پایان برسانند. 
 
وی بیان داشت: بعد از آن در روز دوم اردیبهشت ماه آخرین بررسی‌ها به نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا ابلاغ شده و اشخاص رد صلاحیت شده می‌توانند شکایات خود را به هیأت‌های نظارت مافوق آنها ارسال کنند.
 
انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار