وزیر اقتصاد:

استان مرکزی می تواند یکی از برجسته ترین قطب های صنعتی باشد / رشدمثبت اقتصادی کشورنشانه تاثیر مثبت مقاوم سازی اقتصاد است

علی طبیب‌نیا در جلسه اقتصاد مقاومتی استان مرکزی گفت: استان مرکزی می تواند یکی از عناصر اصلی مقاومت اقتصادی است و می‌تواند مایه گسترش تولیدات صنعتی اشتغال‌زا و صادرات‌گرا باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ طبیب‌نیا وزیر اقتصاد در جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان مرکزی گفت: امیدواریم در چنین شرایطی که یکی از سهمگین‌ترین نبردهای اقتصادی بر ملت ما تحمیل شده است بتوانیم از عزت این ملت بزرگ حفاظت و حراست کنیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: استان مرکزی به طور یقین یکی از عناصر اصلی مقاومت اقتصادی است و می‌تواند مایه گسترش تولیدات صنعتی اشتغال‌زا و صادرات‌گرا باشد و استان مرکزی در این زمینه یکی از برجسته‌ترین استان‌های سطح کشور محسوب می‌شود.

استان مرکزی یکی از کانون‌های اصلی توسعه اقتصادی کشور است و یکی از عناصر اصلی مقاومت اقتصادی گسترش تولیدات صنعتی اشتغال‌زا و صادرات‌گرا است.

طیب نیا  ابراز امیدواری کرد: استان مرکزی باسابقه  دیرینه تاریخی و پشتوانه صنعتی و علمی ارزشمندی که دارد همانند سایر حوزه‌های کشوری بتواند نقش مهم تاریخی خود را ایفا کند و مجموعه اقتصادی دول  هم  بتواند در راستای برطرف کردن مشکلات گام‌های موثری بردارد.
 
 رشدمثبت اقتصادی کشورنشانه تاثیر مثبت مقاوم سازی اقتصاد است.
 
وزیر اقتصاد ،کاهش تورم وتک رقمی شدن نرخ تورم را مهمترین دست آورد اقتصادی سال 95 دانست و افزود:دولت سعی کرده با کاهش اتکا به بودجه های نفتی درآمدهای نفتی را در بخش سرمایه گذاری هزینه کند.

طیب نیا افزود: از 280 هزار میلیارد تومان بودجه دولت در سال 95بیشتر از 113هزار میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی و73هزار میلیارد تومان از محل بودجه های نفتی تامین شده است.

وی رشد اقتصادی مثبت کشور در سال 95 در شرایط کاهش نرخ جهانی نفت را نشانه تاثیر مثبت مقاوم سازی اقتصاد در کشور دانست و گفت:ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب مبنای مشترک برای فهم وعظم مشترک دولت مردم وهمه فعالان اقتصادی کشور شده است.

طیب نیا به بانکها وسیستم مالیاتی توصیه کرد با مراعات وتعامل با بنگاه های اقتصادی دارای مشکل در پرداخت تسهیلات و حقوق دولتی برای عبور از موانع اقتصادی تلاش کنند.
 
در جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک تعدادی از صاحبان صنایع وکارآفرینان به بیان مشکلات و پیشنهادات برای خروج از رکود ورفع موانع تولید پرداختند.

اعطای تسهیلات کم بهره سرمایه در گردش ،رفع ابهامات مالیاتی، مشکلات بیمه وتامین اجتماعی ،افزایش تعرفه واردات کالاهایی که در کشور تولید می شود ازجمله مهمترین محورهای مطرح شده در این جلسه بود.

در این جلسه استاندارمرکزی  با تشریح ظرفیت های اقتصادی و صنعتی استان مرکزی گفت: 223 طرح صنعتی در این استان در حال ساخت و تکمیل است که با   تزریق 480 میلیارد تومان وام به 117طرح دارای اولویت می توان بیش از دو هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کردوبخش عمده‌ای از مشکلات استان برطرف می‌شود.

زمانی قمی با بیان اینکه خط ٣و ٤ ایرالکو  از مدار خارج شدافزود:امیدواریم خط ٥ هم در همین دوره خارج شودکه برای  انتقال آندسازی از ١٢٥میلیارد تومان مورد  نیازاست.
وی اضافه کرد:  اتمام طرح‌های نیمه تمام بالای 60 درصد استان مرکزی نیازمند یاری و مساعدت بیشتر مجموعه اقتصادی است.

انتهای پیام / ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.