اصفهان؛

حفظ محیط زیست بسیج و عزم جهادی می‌طلبد

فرماندار خوانسار گفت: حفظ محیط زیست بسیج و عزم جهادی می‌طلبد و ضروری است به عنوان عضوی از جامعه با همیاران محیط زیست همکاری و همراهی کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید حسن شفعتی دیشب در دومین مجمع عمومی انتخابات هیأت مدیره جمعیت همیاران محیط زیست خوانسار با تسلیت وفات حضرت زینب(س) اظهار داشت: خوشبختانه پس از دو سال تلاش مجوز رسمی برای فعالیت جمعیت همیاران محیط زیست شهرستان خوانسار صادر شد.

وی با بیان اینکه انتخابات جمعیت همیاران دوستدار محیط زیست نوعی دمکراسی است، افزود: جمعیت همیاران محیط زیست در راستای جلوگیری از تخریب محیط زیست جایگاه کلیدی دارد.

فرماندار خوانسار با بیان اینکه بشر برای ادامه حیات به سه عنصر آب، خاک و هوا نیاز دارد، ادامه داد: در راستای حفظ آب، هوا و خاک حمایت و همکاری با جمعیت همیاران محیط زیست شهرستان سبب پایداری سرمایه‌های عظیم و ملی کشور می‌شود.

شفعتی ضمن تقدیر از جمعیت دوستداران محیط زیست خوانسار تأکید کرد: حفظ محیط زیست بسیج و عزم جهادی می‌طلبد و ضروری است به عنوان عضوی از جامعه با همیاران محیط زیست همکاری و همراهی کنیم.

وی با بیان اینکه همکاری دولت تدبیر و امید در راستای حفظ محیط زیست در سال‌های اخیر قابل قیاس با دولت‌های قبلی نیست، اذعان کرد: فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه محیط زیست باید تقویت شود.

فرماندار خوانسار تأکید کرد: بدون توجه به محیط زیست و غفلت از صیانت از این مواهب نمی‌توان به توسعه اقتصادی پایدار دست یافت و باید تلاش و جدیت بر این باشد که در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی به حفظ محیط زیست توجه شود.

در ادامه رضا صانعی اظهار داشت: در راستای حفظ محیط زیست شهرستان جمعیت همیاران محیط زیست در سال 94 با انتخاب اعضا و هیأت مدیره تشکیل شده و یک ماهه گذشته به ثبت وزارت کشور رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه کمیته‌های اجرایی، آموزش، فرهنگی و نظارت تشکیل و  برای هر کدام وظایفی تعریف شده است، افزود: ثبت رسمی انجمن همیاران محیط زیست از مطالبات به حق اعضای انجمن است.

رئیس هیأت مدیره جمعیت همیاران محیط زیست خوانسار صیانت از محیط زیست و فرهنگ‌سازی در راستای حفظ محیط زیست را از اهداف تشکیل این انجمن برشمرد و بیان کرد: طرح پاکسازی گلستان‌کوه خوانسار، پاکسازی رودخانه خوانسار، برگزاری مراسم روز درختکاری با همکاری شهرداری و کاشت 309 درخت به یاد شهدای شهرستان و اجرای روز جهانی ساعت زمین از برنامه‌های این جمعیت بوده است.

صانعی گفت: جمعیت همیاران محیط زیست به صورت بسیج همگانی اقدام به فعالیت‌های مختلفی مانند تولید محتوا و طراحی انواع پوسترهای محیط زیستی، درج انواع مقالات، یادداشت‌ها و مطالب انتقادی و کمک در اطفای حریق مراتع انجام داده است.

وی برگزاری جشنواره بازیافت با همکاری مدارس، اجرای طرح همیار طبیعت در مدارس، طرح دست‌های مهربانی، حمایت از حقوق حیوانات، طرح ملی جنگلانه، اجرای کمپین درب بطری‌های نوشابه با همکاری مدارس، پیگیری گزارش‌ها و شکایات مردمی، حضور در برنامه‌های تلویزیونی و انعکاس اخبار و فعالیت‌های جمعیت در برنامه‌های رادیویی، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها را از دیگر فعالیت‌ها عنوان کرد.

رئیس هیأت مدیره جمعیت همیاران محیط زیست خوانسار گفت: فعالیت‌هایی در حوزه نگهداری گلستان کوه مانند آموزش به گردشگران، حصارکشی گلستان کوه و کاشت بذر گل لاله در سال جاری انجام شده است.

گفتنی است پس از برگزاری انتخابات هیأت مدیره  رضا صانعی، ایمان نبی‌زاده، علی معصومی، پروانه عسکری‌نیا و سمیه سعیدی با کسب بیشترین آرا به عنوان اعضای اصلی هیأت مدیره جمعیت همیاران محیط زیست خوانسار  و  وحید صادقی و مهدی حاجی زکی به عنوان بازرس و عضو علی‌البدل انتخاب شدند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.