اقدام برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل برای مقابله با بحران غذایی در یمن

در حالی که دو سال از مداخله نظامی عربستان در یمن می‌گذرد، این کشور جنگ‌زده روز به روز بیشتر در بحران انسانی فرو می‌رود.

اقدام برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل برای مقابله با بحران غذایی در یمن
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری شین هوا، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد تلاش‌های خود را برای تامین نیازهای میلیون‌ها یمنی که با خطر قحطی روبرو هستند، افزایش خواهد داد.

در حالی که دو سال از مداخله نظامی (به اصطلاح) ائتلافی از کشورهای عربی به سرکردگی عربستان سعودی در یمن می گذرد، این کشور جنگ‌زده روز به روز بیشتر در بحران انسانی فرو می رود.

طبق بیانیه برنامه جهانی غذا، طرح جدید این نهاد در یمن که هزینه اجرای آن بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون دلار برآورد شده است، طی یک سال به اجرا گذاشته خواهد شد و انتظار می رود محروم ترین قشرهای جامعه یمن که با ناامنی غذایی شدید روبرو هستند بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند.

حملات و بمباران های بی وقفه و به تبع آن محدودیت ها و حتی ممنوعیت های ارسال و توزیع کمکهای بشردوستانه در یمن، این کشور جنگ‌زده بیست و شش میلیون نفری را که حتی پیش از مناقشه مسلحانه،  فقیرترین کشور شبه جزیره عربستان بود، با یک بحران انسانی جدی روبرو کرده است. 

استیون اندرسون، نماینده برنامه جهانی غذا در یمن اعلام کرد اوضاع انسانی در یمن به علت تشدید گرسنگی و ناامنی غذایی میان شهروندان به یک نقطه گسست نزدیک می شود. میلیون‌ها نفر در این کشور بدون دریافت کمک‌های غذایی امکان ادامه زندگی را ندارند. 

اندرسون افزود میزان موفقیت این طرح بشردوستانه جدید برنامه جهانی غذا در یمن به اعطای فوری منابع مالی کافی توسط کشورها و سازمان های کمک کننده به سازمان ملل متحد بستگی دارد.

وی افزود نهادهای بشردوست سازمان ملل متحد برای نجات جان افراد محروم در یمن و جلوگیری از وقوع قحطی گسترده در این کشور تلاش‌های خود را افزایش داده اند اما سازمان ملل برای موفقیت در یمن به منابع مالی جدید و فوری نیاز دارد.

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد در طرح جدید خود در یمن حمایت های غذایی از  حدود 9 میلیون نفر از جمله 2 میلیون کودک را مدنظر قرار داده است. این نهاد بشردوست بین المللی قصد دارد در ماه‌های آوریل و مه امسال و تا زمان دریافت منابع مالی جدید،  نیازهای غذایی فوری نزدیک به 6 میلیون و 800 هزار نفر از مردم یمن را تامین کند.

درگیری‌های مسلحانه و ناامنی اصلی ترین علل ناامنی غذایی در یمن هستند و آثار و پیامدهای ویرانگری بر خانواده ها و وضعیت غذایی مردم این کشور دارند. طبق اعلام سازمان ملل متحد، شمار افرادی که در این کشور به حمایت های غذایی فوری نیاز دارند از چهارده میلیون نفر در نیمه نخست سال گذشته به هفده میلیون نفر در نیمه دوم همان سال افزایش یافت.  مناقشه مسلحانه یمن  علاوه بر هزاران قربانی دست کم سه میلیون آواره بر جا گذاشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار