ساری،

صادرات 312 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 189 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش 312 میلیون دلار از این استان به کشورهای هدف صادر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دلاور حیدرپور افزود: فراورده‌های لبنی، گل و گیاه، شیلات و آبزیان و سایر محصولات کشاورزی اعم از مرغ، جوجه یک‌روزه، فراورده‌های گوشتی، کنسانتره، سیب زمینی، میوه‌های خوراکی خشک، کلم برگ و گل کلم، سیب درختی، سبزیجات، انار، خیار، گوجه فرنگی، کاهو و سایر مواد غذایی، پارسال به کشورهای هدف صادر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه فراورده‌های لبنی به کشورهای عراق، پاکستان، ترکمنستان، افغانستان، امارات، کویت و روسیه صادر شد، گفت: کیوی به کشورهای عراق، ترکمنستان و قزاقستان، گل و گیاه به عراق، ترکمنستان، افغانستان و ارمنستان، مرکبات به عراق، ترکمنستان و سایر محصولات ازبکستان، عراق، قزاقستان، امارات، آلمان، ترکمنستان و روسیه و عمده صادرات از گمرکات مازندران به کشورهای آذربایجان، ترکمنستان، عراق، قزاقستان و روسیه ارسال شد.

حیدرپور افزود: ارزش ریالی صادرات محصولات کشاورزی از مازندران به خارج کشور 312 میلیون و 679 هزار و 651 دلار بوده است که از لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب 4.9 و 6.6 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: ارزشی ریالی فرآورده‌های لبنی با 244 میلیون و 826 هزار و 92 دلار، مرکبات 135 هزار و 364 دلار، گل و گیاه 4 میلیون و 175 هزار و 31 دلار، کیوی یک میلیون و 235 هزار و 648 دلار، شیلات و آبزیان 22 میلیون و 685 هزار دلار و سایر محصولات کشاورزی 39 میلیون و 622 هزار و 516 دلار بوده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.