کرمان؛

14 میلیارد ریال هزینه تجهیز واحدهای دندانپزشکی جنوب کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در راستای تجهیز واحدهای دندانپزشکی ۱۴ میلیارد ریال در یک سال گذشته در جنوب کرمان هزینه شده است.

14 میلیارد ریال اعتبار جهت تجهیز واحدهای دندانپزشکی جنوب کرمان به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمدرضا محمدی‌ساردو رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار‌داشت: طرح تحول سلامت دستاوردهای مهمی برای این منطقه داشته است.

وی با اشاره به دستاوردهای مهم این طرح در زمینه دندانپزشکی با تبریک روز دندانپزشک، گفت: در این طرح  در قالب برنامه پزشک خانواده به ازای هر 15 هزار جمعیت بیمه روستایی، یک دندانپزشک جذب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت تصریح کرد: دندانپزشکان در این طرح به ارائه خدمات سطح دو مانند ترمیم، فیشورسیلانت، پالپوتومی، جرم‌گیری و غیره می‌پردازند.

وی با بیان اینکه 40 دندانپزشک در جنوب کرمان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هستند، بیان کرد: 30 نفر از این تعداد در اجرای طرح تحول سلامت فعالیت دارند.

محمدی‌ساردو گفت: با اجرای طرح تحول سلامت واحدهای دندانپزشکی در مراکز بهداشتی درمان روستایی و شهری به سه واحد فعال شهری و 28 واحد فعال روستایی افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت خاطر‌نشان کرد: در راستای تجهیز واحدهای دندانپزشکی و ارائه خدمات دندانپزشکی 14 میلیارد ریال در یک سال گذشته در جنوب کرمان هزینه شده است.

وی اظهار‌داشت: خدمات سطح یک هم که توسط بهورزان، مراقبین سلامت و کارشناسان بهداشتی  ارائه می‌شود، شامل آموزش بهداشت دهان و دندان، وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان، توزیع مسواک، خمیر دندان و غیره است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار