اهداء عضو به 3 نفر جان دوباره بخشید

مسئول مرکز فراهم آوری اعضاء پیوندی (OPU) دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از انجام اولین اهداء عضو سال 96 در استان بوشهر و حیات دوباره بخشیدن اعضای بدن این جوان به 3 نفر خبر داد.

اهداء عضو به 3 نفر جان دوباره بخشید
به گزارش خبرنگار گروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا باقری با بیان اینکه  پس از شناسایی اولین مورد مرگ مغزی در سال 1396 در بیمارستان شهید گنجی برازجان، اقدامات لازم برای پیوند اعضاء انجام شد، اظهار داشت: بعد از رضایت خانواده بزرگوار مرحوم حمید نظری و انجام مراحل قانونی، برداشت عضو در اتاق عمل بیمارستان شهید گنجی انجام شد و اعضای برداشت شده برای پیوند به شیراز فرستاده شد.

وی با بیان اینکه پس از تائید مرگ مغزی با اقدام خیرخواهانه خانواده این جوان، نسبت به برداشت دو کلیه و کبد اقدام شد، اضافه کرد: کبد برداشت شده به خانمی 46 ساله از همدان، یک کلیه به خانمی 44 ساله قادر آباد فارس و یک کلیه به آقایی 25 ساله از اهواز اهدا شد.

مسئول مرکز فراهم آوری اعضاء پیوندی (OPU) دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به اهمیت بالای پیوند اعضاء اشاره کرد و ادامه داد: با نهادینه‌شدن فرهنگ اهدای اعضاء در استان بوشهر امیدواریم شاهد افزایش مشارکت خانواده‌های دارای بیمار مرگ مغزی در این کار خیر باشیم.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.