همدان؛

جشن های رجبیه و شعبانیه در بقاع متبرکه همدان

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان از برگزاری جشن و محافل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه همدان خبر داد.

جشن های رجبیه و شعبانیه در بقاع متبرکه همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام سید حسن رضوی گفت: امسال نیز طبق سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی به مناسبت ماه‌های رجب و شعبان در مساجد و بقاع استان اجرا می‌شود که هدف از برگزاری این جشن‌ها ارتقای سطح شادابی و نشاط در بین عموم مردم به ویژه نسل جوان است.

وی افزود: بقاع متبرکه بروی تمام مردم تاثیرگذار هستند و می توان با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در جوار این مکان های متبرکه از فضای معنوی آنان استفاده کرد و در جهت ترویج سبک زندگی اسلامی بهره برد که این امر کار بسیار ارزنده ای محسوب می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری در رابطه با امامزادگان می فرمایند: «بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور باید به قطب های فرهنگی تبدیل شوند.خوشبختانه سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این راستا به خوبی در حال فعالیت است و اجرای برنامه های مختلف همچون طرح آرامش بهاری از برخی برنامه های اجرای در بقاع متبرکه است.

حجت الاسلام رضوی با اشاره به استقبال چشمگیر مردم استان از برگزاری برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه افزود: غباروبی آستان مقدس امامزادگان، آذین‌بندی، مولودی‌خوانی، سخنرانی، اجرای مسابقه و برنامه‌های مختلف فرهنگی دیگر از مهمترین برنامه‌های امامزادگان در این ایام است.

وی در ادامه گفت: بقاع متبرکه با ظرفیت های مکانی بسیار ممتاز بهترین مکان برای آموزش های قرآن، عترت و ترویج آموزه های دینی و اسلامی هستند.

وی افزود: امامزاده ها در تعالی و ارتقای اخلاق اسلامی و انسانی و آرامش بخشی اجتماعی تأثیر بسزایی دارند و هر جا امامزاده ای وجود دارد، مردم آن منطقه از معنویت، اعتقاد و آرامش روانی بیشتری برخوردارند.

انتهای پیام/ ش

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.