تابش:

کمبود اعتباری و نیروی انسانی حفاظت محیط زیست باید در اسرع وقت جبران شود

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: کمبود اعتبار و نیروی انسانی سازمان حفاظت محیط زیست باید در اسرع وقت جبران شود.

تابش: کمبود اعتباری و نیروی انسانی حفاظت محیط زیست باید در اسرع وقت جبران شودبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمدرضا تابش" رئیس فراکسیون محیط زیست با بیان اینکه معضلات جدی زیست محیطی و رشد آگاهی‌های جهانی در مورد منابع طبیعی و محیط زیست موجب حساسیت مسئولان و فشار افکار عمومی در این بخش شده است، گفت: استفاده گسترده و بی‌ضابطه از منابع طبیعی ما را در دستیابی به اهداف توسعه پایدار  بازخواهد داشت و زمینه‌ساز بروز مشکلات حاد می‌شود.

نماینده مردم اردکان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویژگی‌ها، مزیت‌ها و چالش‌های این شهرستان در دو بخش محیط طبیعی و انسانی اظهار داشت: مناطق حفاظت شده و پارک ملی سیاهکوه اردکان یک سرمایه گرانسنگ برای نسل حاضر و آینده است که با پیگیری و مشقات زیاد بدست آمده اما از نظر امکانات و نیازهای اولیه در مضیقه جدی قرار دارد.

تابش با انتقاد شدید از بی توجهی مسئولان و تذکرات مکرر در این مورد بیان داشت: در جریان مشکلات اعتباری و کمبود نیروی انسانی سازمان حفاظت محیط زیست هستم ولی به هیچ وجه این کاستی‌ها پذیرفتنی نیست و باید در اسرع وقت جبران شود.

وی همچنین با اشاره به عدم تناسب توسعه اقتصادی و صنعتی با بحث حمایت از مولفه‌های زیست محیطی شهرستان تاکید کرد: رعایت مسائل زیست محیطی و انجام تعهدات اجتماعی صنایع موضوعی قانونی و یک مطالبه عمومی است که هیچ اغماضی برای آن پذیرفتنی نیست.

رئیس فراکسیون محیط زیست اذعان داشت: برخی اقدامات صورت گرفته در چند هفته اخیر از جمله نصب و راه‌اندازی مرکز پایش آلایندگی، پیش بینی سه میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات زیست محیطی شهرستان و تخصیص اعتبار برای اداره محیط زیست اردکان مناسب بوده اما ناکافی است و باید نیازهای شهرستان در این بخش و پیگیری آن طی جلسه با رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور جمع‌بندی شود.

تابش همچنین افزایش آموزش عمومی برای شناخت بیشتر مردم، مدیران و برنامه ریزان از حقوق و وظایف شان در قبال محیط زیست و انجام همکاری های علمی بین مراکز آموزش عالی شهرستان و بخش های سلامت و محیط زیست تاکید کرد و خواستار تهیه و اجرایی شدن طرح های پژوهشی در این زمینه شد.

گفتنی است؛ در این جلسه که مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، فرماندار و بخشداران شهرستان، روسای ادارت، فعالین و متخصصین دانشگاهی و محیط زیست نیز حضور داشتند در خصوص برخی چالش‌های زیست محیطی شهرستان گفتگو و تصمیم‌گیری شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار