سنندج؛

برگزاری مراسم پرفیض اعتکاف در مساجد کردستان

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 20 مسجد جامع در استان همزمان با سراسر کشور خبرداد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حجت الاسلام مختار کرمی گفت: دراین مراسم 2 هزار و 800 معتکف که حدود 800 نفر را برادران و حدود 2 هزار نفر را خواهران تشکیل می دهند حضوردارند.

وی با اشاره به اعمال واجب و مستحبی که در این ایام باید توسط مومنین انجام پذیرد افزود: این ایام که موسوم به ایام البیض است بزرگان دینی به ویژه رهبری معظم انقلاب به برگزاری مراسم اعتکاف تاکید کرده اند و ما در این ایام شاهد ترکیبی از عبادات واجب و مستحب هستیم.

کرمی اضافه کرد: اجرای مراسم مولودی‌ خوانی ولادت حضرت امام علی (ع) توسط مبلغین، برگزاری گفتمان دینی و پرسش و پاسخ و دعای توسل، سخنرانی و نشست علمی، نشست سیاسی، قرائت حدیث کساء و برگزاری مراسم مداحی شب وفات حضرت زینب (س) برگزاری آزمون و مسابقه، جلسه ذکر و ختم قرآن و انجام اعمال 'ام داوود' از مهم‌ترین برنامه‌های اعتکاف درسال جاری است.

رئیس سازمان تبلیغات شهرستان قروه هم گفت: در سال جاری هزار و 200 نفر برای اعتکاف ثبت نام کرده اند و امسال از 15 مبلغ و 25 مبلغه دعوت شده ‌است تا این مراسم هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.

حجت الاسلام حسن رهبر افزود: امسال برای اولین بار مراسم اعتکاف زن و مرد در مسجد جامع برگزار می شود.

به گفته وی در سال جاری مراسم اعتکاف علاوه بر مسجد جامع قروه در شهر دلبران، دزج، سریش آباد، مالوجه و وینسار برگزار می شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.