نظرسنجی: نیمی از رای‌دهندگان جوان آلمانی از مرکل حمایت می‌کنند

نتایج یک نظرسنجی در آلمان نشان می‌دهد حدود نیمی از جوانان در انتخابات آینده از صدراعظم این کشور حمایت خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، نتایج نظرسنجی موسسه فورسا نشان داد حدود نیمی از رای‌دهندگان جوان آلمانی از آنگلا مرکل – صدراعظم این کشور – حمایت می‌کنند. این سطح حمایت از مرکل، می‌تواند به وی برای شرکت در انتخابات آینده آلمان و انتخابش برای دور چهارم به عنوان صدراعظم کمک کند.

در میان تمام رای‌دهندگان احتمالی در آلمان، مرکل 43 درصد حمایت را کسب کرده است. این در حالی است که مارتین شولتس – رئیس حزب سوسیال دموکرات – 32 درصد حمایت شهروندان آلمانی را به خود اختصاص داده است. با این‌ حال، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد در میان رای‌دهندگان 18 تا 21 ساله آلمانی، سطح حمایت از مرکل و شولتس به ترتیب 47 و 29 درصد است.

سرپرست موسسه فورسا گفت: "جوانان، مرکل را می‌شناسند و در دوران خدمت او بزرگ شده‌اند؛ خصوصا آن عده از جوانانی که به دنبال ثبات و پایداری در دوران تردید کنونی هستند."

این در حالی است که در پی گشودن درهای آلمان روی بیش از یک میلیون پناهجو، آنگلا مرکل مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

نظرسنجی فورسا، که به سفارش مجله "اشترن" و شبکه آرتی‌ال انجام شده است، نشان می‌دهد سطح حمایت از حزب دموکرات مسیحی آلمان – حزب مرکل – و  حزب حزب هم‌پیمان سوسیال مسیحی بایرن، 36 بوده است. این رقم، 6 درصد بیش‌تر از سطح حمایت از حزب سوسیال دموکرات – به ریاست مارتین شولتس، رئیس سابق پارلمان اروپا – است.

در این نظرسنجی، 8 درصد از شهروندان آلمانی از حزب تندروی "آلترناتیو برای آلمان" حمایت کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار