سخنگوی وزارت كشور خبر داد؛

تاكنون ٧٢ نفر برای نامزدی انتخابات رياست جمهوری به ستاد انتخابات كشور آمده اند

سخنگوی وزارت كشور از حضور ٧٢ نفر براي نامزدی انتخابات رياست جمهوری به ستاد انتخابات كشور خبر داد.

تاكنون ٧٢ نفر برای نامزدی انتخابات رياست جمهوری به ستاد انتخابات كشور آمده اندبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سلمان سامانی سخنگوی وزارت امور کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت:تاكنون ٧٢ نفر برای نامزدی انتخابات رياست جمهوری به ستاد انتخابات كشور آمده اند که در حال حاضر تعدادی از این ٧٢ نفر مراحل نهایی ثبت نام را انجام داده و تعدادی هم در حال انجام است.
 
سامانی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اينكه از اين ٧٢ نفر چند نفر خانم هستند، اظهار داشت: يك نفر خانم فعلا ثبت نام كرده است. در انتخابات سال ٩٢ جمعا ٦٨٦ نفر تعداد ثبت نام كنندگان بود.
 
سخنگوی وزارت کشور با اشاره به ماده 74 قانون انتخابات  و با تاکید بر اخلاق اسلامی و قوانین کشور اظهار داشت:در ماده  74 ذکر شده کلیه رسانه های دیداری، شنیداری، مکتوب، الکترونیک و سایر فضاهای مجازی حق ندارند آگهی یا مطلبی علیه نامزدهای انتخاباتی منتشر کنند،همچنین طبق این قانون هیچ رسانه ای حق ندارد علیه نامزدها مطلبی بنویسد که این نشان می دهد قانون انتخابات ما مبتنی بر ایجاب و اعلام توانمندی ها ست که این مستلزم رعایت اخلاق در فعالیت های رسانه ای است.

 وی درباره مجازات درج مطلب علیه کاندیدا نیز افزود: همان گونه که در قانون مجازات اسلامی برای هتک حرمت مجازات وجود دارد در قانون انتخابات نیز این گونه است،هرگونه هتک حرمت و ارائه گزارشات خلاف قانون است و ستاد انتخابات کشور از طریق کمیته رصد فضای مجازی به صورت لحظه ای فضای سیاسی کشور را رصد می کند.

سامانی ضمن اشاره به ادبیات نقد سازنده در کشور تصریح کرد:نقد سازنده و اظهار نظر نسبت به مسائلی که در کشور است هیچ ایراد قانونی ندارد اما آنچه که در قوانین به آن پرداخته شده سیاه نمایی و توهین است،مدنظر ما این است که این موضوع به نحوی در انتخابات رعایت شود که علاوه بر ایجاد شور و نشاط انتخاباتی ،چارچوب قانون اساسی رعایت شود.

وی درباره تبلیغات زودهنگام و رد صلاحیت نیز خاطر نشان کرد: موضوع صلاحیت ها با شورای نگهبان است. در چارچوب قانون انتخابات ،نامزدها رسما از تاریخ اعلام اسامی تا 24ساعت مانده به شروع انتخابات حق تبلیغات دارند.قانون گذار بازه زمانی فعالیت انتخاباتی نامزدها را مشخص کرده و هرگونه فعالیت خارج از این بازه تخلف است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار