با حضور وزیر بهداشت

بهره برداری از یک طرح پزشکی /افتتاح 13 طرح بهداشتی و درمانی در مازندران/ همچنان محرومیت‌های زیادی وجود دارد

13 طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار 352 میلیارد ریال به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رییس جمهور و وزیر بهداشت به صورت همزمان در مازندران به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در مراسم افتتاح این طرح ها با بیان اینکه دولت هزار و 100 میلیارد تومان برای این طرح ها هزینه کرده است، گفت: ما در مازندران بیش از هزار میلیارد تومان که 600 هزار میلیارد برای دانشگاه علوم پزشکی ساری و 300 هزار میلیارد هم برای دانشگاه علوم پزشکی بایل هزینه شده است.

وی با بیان اینکه 200 هزار نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی در ایام نوروز داشتیم، افزود: کار اصلی در مناطق محروم و روستاهای مازندران انجام شده است، 230 خانه بهداشت در روستاها ساختیم.

همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کار جهادی در حوزه بهداشت و درمان افزود: در طول سه سال گذشته در مازندران یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی در حوزه بهداشت و درمان ارائه شد.

این مسؤول بیشترین کار انجام شده را در حوزه بهداشت و درمان روستایی دانست و یادآور شد: محرومیت‌های فراوان در این حوزه همچنان وجود دارد و بیشتر بیمارستان‌های ما مربوط به 30 سال و ماقبل آن است که دولت در این حوزه کارهای خوبی کرد.

قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: خدمات در حوزه بهداشت و درمان با سرعت در حال انجام است و مسؤولان زندگی خود را وقف کردند و خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم این کلینیک هم با تجهیز مناسب، خدمات بهتری توسط پرستاران و پزشکان ارائه شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: با وجود کارهای انجام شده کمبودها و کاستی وجود دارد و اعتراف داریم به این مساله باید بیش از پیش توجه شود.

رئیس جمهور در این مراسم به نام خداوند بزرگ و با توسل به روح بلند امیرالمومنین، طرح های 13 طرح بهداشتی و درمانی را افتتاح کرد.

کلینیک های ویژه و تخصصی درمانی در شهرستان های رامسر، سوادکوه، فریدونکنار، محمودآباد، نکا، نور، ساری و نوشهر از جمله این طرح ها است.

برای ساخت این کلینیک ها که ارائه کننده خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی به شهروندان هستند، بیش از 210 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

احداث و تجهیز اورژانس و بلوک زایمانی در بیمارستان های زیراب و تنکابن، احداث و تجهیز آی سی یو بیمارستان تنکابن، توسعه و تجهیز اورژانس بیمارستان های محمودآباد و رامسر از دیگر طرحهایی است که در سفر رئیس جمهور وهیات دولت به مازندران به بهره برداری رسید.

با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سی تی اسکن 16 اسلایس بخش رادیولوژی و فلوروسکوپی بیمارستان امام خمینی (ره) ساری بهره برداری شد.

برای تجهیز و احداث این مرکز 45 میلیارد ریال هزینه شده است و تاکنون 10نفر نیز جذب شدند.

در سفر روحانی رئیس جمهور و در حضور وزیر بهداشت 13مرکز درمانی در مازندران به بهره برداری می رسد.

همچنین سید حسن هاشمی وزیر بهداشت به همراه قاسم جان بابایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران دقایقی پیش از بیمارستان بوعلی سینا بازدید کردند.

 احداث و تجهیز بلوک زایمانی زیرآب و تنکابن ، ICUبیمارستان تنکابن و اورژانس محمودآباد و رامسر از دیگر پروژه های دانشگاه علوم پزشکی مازندران است که به بهره برداری می رسد.

در این سفر 7 کلینیک ویژه با هزینه ای بیش از 210 میلیون تومان در شهرهای رامسر، سوادکوه، فریدونکنار، محموداباد، نکا، نور و نوشهر به بهره برداری می رسد.

 سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی صبح امروز در آئین افتتاح کلینیک طوبی نکا به‌عنوان پایلوت پروژه‌های بهداشت و درمان مازندران، اظهار کرد: بی‌توجهی به دنیا، نام و مادیات از مسائل مهمی است که باید نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم و در طریق علی(ع) قرار بگیریم.

وی نکا را از شهرستان‌های محروم کشور دانست که با وجود توانایی‌های فراوان برخی مشکلات هم در آن موجود است و باید در رفع آن تلاش کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.