ابراز نگرانی قانونگذاران آمریکایی در خصوص فروش بمب‌های هوشمند به عربستان

گروهی از اعضای کنگره آمریکا در نامه ای به وزرای خارجه و دفاع، از فروش بمب های هدایت شونده به عربستان ابراز نگرانی کردند.

 به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز دوشنبه خواهان ارائه اطلاعات بیشتری از سوی دولت دونالد ترامپ در خصوص فروش احتمالی مهمات و بمب های هدایت‌شونده به عربستان شدند و در ارتباط با قربانیان غیرنظامی در حمله عربستان به یمن ابراز نگرانی کردند.

30 عضو کنگره که بیشتر آنها دموکرات هستند، در نامه ای به رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا و جیمز متیس، وزیر دفاع خواهان ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه شدند.

در این نامه که تاریخ نگارش آن به روز جمعه بر می گردد، اما تا روز دوشنبه علنی نشده بود، آمده است: می دانید دولت سابق در دسامبر 2016 تصمیم گرفته بود فروش مهمات هدایت شونده را به عربستان به سبب نگرانی از کشته‌شدن گسترده غیرنظامیان در جنگ یمن و کاستی های قابل توجه نیروهای هوایی عربستان در استفاده از آنها ، متوقف کند.

در ادامه نامه این قانونگذاران آمریکایی که در رأس آنها، "تد لیو" عضو دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا قرار دارد، آمده است: اما گزارش های جدید حاکی از آن است که وزارت خارجه مسیر خود را اکنون تغییر داده و تعلیق فروش این مهمات هدایت شونده را متوقف کرده است.

گفتنی است تا پیش از نامه رسمی اعضای کنگره، وزارت دفاع و کشور آمریکا اظهاراتی در خصوص فروش این نوع از سلاح ها نکرده بودند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار