مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

بهره برداری طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در سواحل مکران در ۲۰ روز آینده به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: پس از بهره‌برداری از این طرح در بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور در سال «اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال»، با اضافه شدن 5 پست اسکله جدید به مساحت 203 هکتار، ظرفیت تخلیه و بارگیری در این بندر با پهلوگیری کشتی‌های غول‌پیکر از 2.5 میلیون تن در سال به 8.5 میلیون تن افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح استراتژیک برای استحصال و محوطه‌سازی اسکله‌ها مبلغ هزار میلیارد تومان و برای خرید و نصب تجهیزات 650 میلیون دلار اعتبار صرف شده است.

آقایی افزود: بکارگیری 5 جرثیقل مجهز و استراتژیک از جمله ویژگی‌های برجسته طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور در کنار آب‌های آزاد دنیا است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح برای ده‌ها نفر در بخش‌های تخیله و بارگیری و حمل و نقل جاده‌ای در منطقه شغل ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.