ایرانشهر

اعتکاف راه نجات از شیاطین است

امام جمعه ایرانشهر گفت: مردم جامعه برای رهایی از مهلکه خطرناک و سهمگین شیاطین که امروز در شبکه های اجتماعی نهفته است به معارف خدا پناه ببرند و معتکف شوند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر افزود : اعتکاف یک عبادت بسیار با ارزش و با فضیلت و از سنت های حسنه و نیک پیامبر اکرم(ص) است.

وی افزود: پیامبر بزرگوار ما برای انجام این عبادت الهی همیشه در ماه مبارک رمضان ده روز معتکف می‌شدند و اگر سالی به دلیل جنگ و یا مسائل و مشکلات دیگر قادر به انجام این کار نمی‌شدند، سال بعد قضای این عبادت را به جا می آوردند؛ این مسأله از صدر اسلام تاکنون در بین مؤمنان و اصحاب اهل عبادت بسیار مهم و باارزش بوده و به این کار می‌پرداختند.

حجت الاسلام ابطحی با تشریح شرایط معتکفان بیان کرد: اعتکاف عبادتی است که افزون بر اینکه مکانش باید در مسجد جامع شهر باشد، انسان باید در تمام مدت روزه دار باشد، همچنین خلوت با خدا و ذکر و یاد او جزء اعمال اعتکاف محسوب می شوند؛ عرفا، بزرگان و سالکان در کامل شدن شخصیت انسان این کار را خیلی لازم می دانند چرا که اعتکاف در تکمیل شخصیت انسان  بسیار لازم و مهم  است.

وی با اشاره به گسترش شبکه های اجتماعی و معضلات و مشکلات آن در جامعه به ویژه قشر جوان اظهار داشت: شبکه های اجتماعی اهداف و برنامه های مشخص شده ای دارند که مهمترین آنها سرگرمی و بازداشتن انسان از یاد خداست.

امام جمعه ایرانشهر افزود: منحرف و گمراه کردن مردم و جامعه هدف اصلی دشمن است که اگر جوان به جای سرگرم شدن به اینها به عبادات خدا و پرورش روح معنویت در خودش برسد در زندگی موفق تر است.

وی با شیطان خواندن صاحبان اصلی این شبکه ها گفت: در حقیقت این شبکه های اجتماعی را کسانی بوجود آورده و مدیریت می کنند که اهداف سوء و منفی داشته و خود یک شیطان هستند؛ شیاطینی که در جامعه ما مجسم هستند و لازم و مبرم است تا جوانان ما متوجه این موضوع باشند.

حجت الاسلام ابطحی توجه به عبادت خدا را تنها راه نجات از شیطان دانست و عنوان کرد: مردم جامعه و قشر جوان ما برای رهایی از این مهلکه خطرناک و سهمگین، خود را سرگرم راز و نیاز و عبادت خدا و توجه به معارف اهل بیت کنند تا از شر شیاطین که خود قرآن هم بارها در آیات به آنها اشاره کرده محفوظ بمانند.

وی درباره ترویج معنویت برای اصلاح مسائل سیاسی و اقتصادی ابراز داشت: انسان مؤمن در اقتصاد اهل تجمل گرایی، اسراف، تبذیر، چشم روی هم چشمی و تکاثر نیست.

امام جمعه ایرانشهر افزود: وقتی انسان مؤمن و اهل عبادت باشد مخصوصا که معتکف شود، از این مظاهر دل فریب دنیا کم کم جدا خواهد شد و از این برنامه های بی ارزش دوری می‌کند؛ از تمام خرابی های اقتصاد که باعث ویرانی و تباهی خانواده و جامعه می شود به دور است.

وی اظهار داشت: انسان اهل عبادت که خود را ملتزم می داند به احکام دین مثل اعتکاف عمل کند در مسائل سیاسی هم پاک رفتار کرده و تقوای سیاسی را رعایت می کند و به خود اجازه نمی دهد به نفع جناح خود، هم گروه و حزبی خود دست به دروغ‌گویی و افترا و تهمت بزند و خرابکاری کند و همیشه خود را از انحرافات مصون می دارد.

حجت الاسلام ابطحی درباره نقش موثر روحانیت در جامعه افزود: نقش روحانیت در جامعه به منزله طبیب می ماند، همان طور که حضرت علی(ع) درباره پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) او می فرماید پیامبر اکرم در جامعه همچون طبیبی بود که خود دنبال درمان بیماران و مشکل داران می گشت، رسالت روحانیت هم به این گونه طبیب وار است اما طبابتشان طبابت روحانی است.

حجت الاسلام ابطحی اضافه کرد: روحانیان، کارشناسان و صاحب نظران امور دینی و مذهبی هستند و مردم اگر می خواهند در دین و آئین‌شان دچار لغزش و سستی نشود و جامعه به مشکل و معضل مبتلا نشود باید با روحانیت مرتبط باشند.

امام جمعه ایرانشهر افزود: آن کسانی که همواره گوش به حرف علما سپرده اند و در همه امورشان با آنان مرتبط بوده‌اند همیشه مؤمنانه زندگی کردند و خانواده سالم و درست داشته و فرزندان صالح و مؤمن تربیت کرده‌اند اما آن کسانی که احساس نیاز به این طبیب نکرده اند کم کم دچار ناهنجاری و معضلات زیادی ابتدا در خود و بعد خانواده شان شده اند؛ همه این ها اثر دوری از روحانیت است.

انتهای پیام /ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.