در جلسه استماع مجلس سنای آمریکا درباره انتخابات آتی ایران مطرح شد؛

فشار بر ایران باید از داخل خود این کشور آغاز شود / آمریکا باید مانند سال 88 با جنبش‌های مخالف در ایران رابطه برقرار کند + فیلم

سنای آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران با برگزاری یک جلسه استماع، از جریان فتنه 88 حمایت کرد.

فشار بر ایران باید از داخل خود این کشور آغاز شود / آمریکا باید مانند سال 88 با جنبش‌های مخالف در ایران رابطه برقرار کند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ در جلسه استماع شب گذشته کمیته امنیت ملی سنای آمریکا که با حضور کارشناسان "شورای روابط خارجی آمریکا" برگزار شد، عنوان شد آمریکا باید برای اعمال فشار بر ایران، مانند سال 88 با جنبش‌های مخالف در داخل این کشور ارتباط برقرار کند. 

در این جلسه که به ارزیابی توافق هسته‌ای ایران اختصاص داشت، شرکت کنندگان ضمن اذعان به اینکه ایران به تمامی تعهدات برجامی خود عمل کرده است، گفتند باید در زمینه‌های دیگر هم تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کرد.

کارشناسان شورای روابط خارجی آمریکا که یکی از اندیشکده‌های مهم وابسته به دولت آمریکا در حوزه سیاست‌گذاری خارجی این کشور است، همچنین در جلسه استماع شب گذشته سنا ضمن حمایت از جریان فتنه 1388 گفتند راه اصلی فشار بر ایران ایجاد شکاف درونی همراه با تحریم‌های بیشتر است. 

"ری تکیه"، دانش‌پژوه مسائل ایران و مقام سابق وزارت خارجه آمریکا که ازمحققان ارشد شورای روابط خارجی این کشور است، در بخشی از این نشست گفت:  "ما باید ساختارهای داخلی ایران را از طریق فشارهای داخلی و منطقه‌ای تضعیف کنیم. به نظر من فشار بر ایران باید از داخل خود ایران آغاز شود. تابستان سال 2009 (1388) و ظهور جنبش سبز همیشه باید به عنوان نقطه عطفی در تحولات ایران تلقی شود."

وی در ادامه گفت: دولت آمریکا برای مقابله با ایران می‌تواند سیاستی شبیه سیاست دولت ریگان در قبال شوروی سابق را اتخاذ کند. استراتژی آمریکا در آن زمان با حمایت از جنبش‌های مخالف شوروی در منطقه دنبال شد. ما باید با جنبش‌های مخالف در داخل ایران ارتباط برقرار کنیم. 

این مقام سابق وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: "به نظر من تحریم‌های اقتصادی نیز بخشی حیاتی از هرگونه استراتژی فشار علیه ایران است. لازم است عرصه را هر چه بیشتر بر آنها (ایرانیان) تنگ‌تر کرد. برای این منظور مهم است بر اقتصاد ایران فشار بیشتری وارد شود و در داخل جامعه نیز از مخالفان حمایت کرد."

"جان بولتون" نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل نیز روز گذشته در جلسه استماع دیگری که درباره انتخابات ایران در مجلس سنا برگزار شد با بیان اینکه تغییری میان احزاب داخلی ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور وجود ندارد، به تاخیر انداختن تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران را اشتباه خواند و گفت: به نظر من تعلل در این رابطه با این باور که می‌تواند از منافع ما یا متحدان ما در منطقه حمایت کند، هیچ فایده‌ای ندارد. در واقع، اینکه عده‌ای در داخل آمریکا می‌گویند اعمال تحریم در آستانه انتخابات ایران می‌تواند بر نتیجه آن تاثیر بگذارد، یک باور اشتباه است. 

وی در ادامه مدعی شد: "انتخابات ایران یک انتخابات آزاد و واقعی نیست و بنابراین هر کس که قدرت را در دست بگیرد تغییری در سیاست‌های کلان این کشور ایجاد نخواهد شد. به عبارت دیگر، نتیجه انتخابات ایران تنها برروی سیاست‌های داخلی این کشور تاثیرگذار است نه برروی سیاست‌های خارجی آن که عامل اصلی نگرانی است."

بولتون در بخش پایانی اظهاراتش گفت: "من در تمام سالهایی که در دولت آمریکا بودم هیچ تفاوتی میان دو جناح اصلی ایران برسر برنامه هسته‌ای ندیدم. بنابراین، از نظر من این اشتباه است که دولت آمریکا بر مبنای این فرضیه نادرست که تحریم ممکن است نتیجه انتخابات را تغییر دهد، گزینه‌های ما برای مقابله با ایران را محدود کند."

لینک دانلود 
 
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۵۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
این بار دیگه اجازه نمیدیم فتنه 88 تکرار بشه همینجا میگم از گوشه ایران بلند میشم و برای تکه تکه کردن خائن مجالی باقی نمیذارم و اعدام را هم به جان میخرم.برای این خائنین حصر خانگی کم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه...

تف تو ذاتتون...

مثل فتنه 88 جلوتون میزنیم تو دهنتون...
Iran (Islamic Republic of)
ALISHAHIN
۰۹:۳۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
مردم بيدارند
سال 88 هيچ غلطي نكرديد
هيچوقت هم نميتونيد غلطي بكنيد.
چون امام گفته آمريكا هيچ غلطي نميتونه بكنه
افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
امریکای اشغال
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۰۷:۳۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
مرگ بر آمریکا،مرگ بر آمریکا،مرگ بر آمریکا،......................
DOWN WITH USA--DOWN WITH USA --DOWN WITH USA
DOWN WITH USA--DOWN WITH USA --DOWN WITH USA
DOWN WITH USA--DOWN WITH USA --DOWN WITH USA DOWN WITH USA--DOWN WITH USA --DOWN WITH USA DOWN WITH USA--DOWN WITH USA --DOWN WITH USA DOWN WITH USA--DOWN WITH USA --DOWN WITH USA
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۸:۴۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
آمریکا نوکری واستعمار کشور ما را می خواهد ونه چیز دیگری
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۸:۱۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
زرشک...!!!
مرگ بر آمریکای جهان خوار مظلوم کش.
تا خداوند،رهبری بزرگ داریم و مردمی وطن پرست،آمریکا هیچ غلطی نخواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۸:۰۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
من تنها یه پسر 17 ساله هستم
حاضرم هزاران هزار بار برای دفاع از اسلام و کشورم تکه تکه شوم
عاشق آنم که جگر نتانیاهو را به نیزه بکشم و خون صهیونیستهای کودک کش را بریزم.
ما شیعه حسین بن علی هستیم، اجازه نمیدهم حتی یک وجب از خاک کشور عزیزمان بدست این حرامزادگان جنایتکار بیفتد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
ما آمریکا زیر پا می گذاریم آمریکا هیچ غلطی نمی توانند بکنند
Iran (Islamic Republic of)
agrab
۱۷:۲۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
اینجاست که شاعر میگه شتر در خواب بیند پنبه دانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
به همین خیال باشید
مرگ بر آمریکا حق شما ست
مرگ بر آمریکا مشت محکمی بردهان آمریکا ست
آخرین اخبار