پورعلی مطلق در نشست با استانداران سراسر کشور:

تایید صلاحیت 90 نفر در انتخابات میاندوره‌ای مجلس/ تمام اقلام مورد نیاز انتخابات به حوزه‌های انتخابیه ارسال شده است

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: تمام اقلام مورد نیاز انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره مجلس و شوراها به حوزه‌های انتخابیه ارسال شده است.

تمام اقلام مورد نیاز انتخابات پیش رو به حوزه‌های انتخابیه ارسال شده است
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور در نشستی با استانداران سراسر کشور که عصر امروز در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد گفت: ما در بحث تقویم زمان‌بندی خوب عمل کرده‌ایم و تمام اقلام مورد نیاز برای انتخابات ریاست جمهوری، میاندوره‌ای مجلس و شوراها به حوزه‌های انتخابیه ارسال کرده‌ایم.
 
وی افزود: از تعداد 287 داوطلب ثبت‌نام کننده در انتخابات میاندوره ای مجلس صلاحیت تعداد 90 نفر توسط هیات نظارت استان ها تایید شد.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در این دوره از انتخابات شورای شهر بیشترین داوطلبان ثبت کرده اند اظهار داشت: این دوره هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ کمیت بالاترین سطح را به خود اختصاص داده است.

پورعلی مطلق با اشاره به اینکه ثبت نام از دواطلبان شورای شهر این دوره همزمان با تعطیلات نوروز شد و تعدادی از استان‌ها هم درگیر سیل و حوادث غیرمترقبه بودند خاطرنشان کرد: در این دوره با اصلاح قانونی که انجام شده بود کلیه ثبت نام کنندگان ملزم به ارائه گواهی عدم سوءپیشینه شده‌اند ولی هیچ‌یک از این موارد نتوانست مانع مشارکت شود.

وی با بیان اینکه در این دوره حدود 300 هزار نفر برای شوراهای شهر و روستا شرکت کرده‌اند خاطرنشان کرد: در این دوره هیچ شهری را نداریم که به حد نصاب نرسیده باشد، اگرچه در دوره قبل چهار شهر به حد نصاب نرسیده بودند.

دبیر ستاد انتخابات کشور با  اشاره به اینکه در دوره قبل 3 هزار روستا به حد نصاب نرسید بیان داشت: در این دوره تعداد روستاهایی که به حد نصاب نرسیدند کمتر از 850 عدد بود.

پورعلی مطلق با بیان اینکه در دوره قبل 1942 نفر در انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام کرده بودند اظهار داشت: در این دوره بیش از 3 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که کیفیت مدرک تحصیلی در شهر تهران 56 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار