معتکفان در مساجد استان تهران بیمه شدند

اگر در مراسم اعتکاف فردی دچار حادثه ای شوند،بیمه برای هزینه درمان تا سقف 5 میلیون تومان، برای نقص عضو بسته به میزان آن و برای فوت هم بر اساس دیه سال مربوطه جبران خسارت خواهد کرد.

معتکفان در مساجد استان تهران بیمه شدند
 غلامرضا صادقی‌جو، مشاور اداری مالی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: از سال 1394 مرکز رسیدگی به امور مساجد با برخی شرکت های بیمه تفاهم نامه ای امضا کرده است که درچارچوب آن مساجدمی توانندبا حداقل هزینه، تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی قرار بگیرند. 

وی تشریح کرد: در مسجدی که تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی قرار دارد، اگر امام جماعت، کارگزاران مسجد، نمازگزاران و سایر کسانی که برای هر کاری به مسجد مراجعه می کنند، دچار حادثه ای شوند که منجر به مصدومیت، نقص عضو و یا فوت شود بیمه برای هزینه درمان تا سقف 5 میلیون تومان، برای نقص عضو بسته به میزان آن و برای فوت هم بر اساس دیه سال مربوطه جبران خسارت خواهد کرد. 

مشاور اداری مالی مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: در سال 1394 همزمان با برگزاری مراسم معنوی اعتکاف مساجدی که برگزار کننده این مراسم بودند با اعتبار مرکز رسیدگی به امور مساجد تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و سایر مساجد داوطلب هم به استناد این تفاهم نامه اقدام کردند و تحت پوشش قرار گرفتند. البته باید اشاره کرد که این پوشش فقط برای زمان اعتکاف نیست و برای یک سال شمسی در نظر گرفته شده است و مبلغ آن هم برای سال 1396،  175 هزار تومان برای یکسال است که طبعا مراسم اعتکاف را هم تحت پوشش قرار می دهد.

وی در بیان اهمیت بیمه مسئولیت مدنی مساجد گفت: متاسفانه ما در سال های گذشته شاهد حوادث تلخی دربرخی مساجد بودیم که مصدومیت، نقص عضو و یا فوت نمازگزاران را رقم زده است. مساجدی که تحت پوشش بیمه قرار گرفته بودند هزینه هایشان را از طریق بیمه تامین کردند ولی متاسفانه تعدادی مساجد که تحت پوشش بیمه نبودند هزینه ها به امام جماعت، هیئت امنا و در نهایت به مسجد تحمیل شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار