کره شمالی: برای محافظت از کشور در مقابل آمریکا، تدابیر دفاعی‌مان را تقویت می‌کنیم

یک مقام وزارت خارجه کره شمالی از تقویت توانمندی دفاعی این کشور برای جلوگیری از وقوع حمله‌ای مشابه حمله آمریکا به سوریه در پیونگ‌یانگ خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، یک مقام وزارت امور خارجه کره شمالی اعلام کرد: کره شمالی قصد دارد برای محافظت از این کشور در مقابل حملات مشابه آنچه "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا در سوریه انجام داد، تدابیر دفاعی خود را تقویت کند. 

کره شمالی تجاوز موشکی اخیر آمریکا به سوریه را "کاملا غیرقابل بخشش" توصیف کرد و گفت: ما همه توانایی هایمان را برای دفاع از خود در مقابل حمله احتمالی آمریکا به پیونگ یانگ به کار می گیریم و از نیروهای خود برای محافظت از کشور استفاده می کنیم. برخی نیروها بر این باورند که تجاوز موشکی اخیر آمریکا به سوریه در واقع هشداری برای ما بود؛ اما ما از این اقدامات آمریکا هراسی نداریم.

حمله شیمیایی که سه شنبه هفته پیش در شهرک خان شیخون در ادلب سوریه رخ داد، تعداد زیادی کشته و زخمی برجای گذاشت. فرمانده کل نیروهای مسلح سوریه اعلام کرده است گروه های تروریستی و حامیان آنها مسئول به کار بردن مواد شیمیایی در خان شیخون هستند. وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد حادثه ادلب در پی انفجار یک انبار تسلیحات شیمیایی تروریست‌ها در حمله هوایی ارتش سوریه رخ داده است. این درحالیست که ارتش آمریکا به دستور دونالد ترامپ و در واکنش به این حمله شیمیایی، صبح روز جمعه 59 موشک توماهاک را به چند هدف در پایگاه الشعیرات در استان حمص در غرب سوریه شلیک کرد و گفت این حمله برای منافع امنیت ملی آمریکا حیاتی بوده است.

کره شمالی در سال جاری میلادی چندین آزمایش موشکی انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار