غرویان را بیشتر بشناسید

محسن غرویان مدرس حوزه علمیه که چندی پیش اعلام کاندیداتوری کرد را در این گزارش بیشتر بشناسید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن غرویان چند روز قبل با اعلام نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: همچنان معتقدم روحانی گزینه اصلح برای انتخابات پیش رو است. من برای پشتیبانی از روحانی و فکر و اندیشه اعتدالی قصد ورود به میدان انتخابات را دارم.
 
این مدرس حوزه علمیه با بیان این که مردم خواستار نامزدی از حوزه علمیه هستند، عنوان کرد: بسیاری از اندیشمندان، روشنفکران، دانشگاهیان و مردم همواره از ما سوال می‌‌کنند که چرا کسی از حوزه علمیه کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شود، از این رو من تصمیم گرفتم که در انتخابات شرکت کنم.
 
غرویان را بیشتر بشناسید 
 
غرویان با اشاره به این که برای اداره کشور باید از اندیشمندان و روشنفکران کمک گرفت، اظهار کرد: معتقدم اداره کشور باید با کمک افراد علمی و عقلانیت صورت بگیرد و من قصد پیوند حوزه و دانشگاه را دارم.
 
بر همین اساس باشگاه خبرنگاران سوابق اجرایی و علمی محسن غرویان را مورد بررسی قرار داده است که نتیجه این بررسی به شرح ذیل است.

محسن غرویان در سال 1338 در نیشابور بدنیا آمد و پس از اخذ مدرک دیپلم فنى راه و ساختمان در سال 1357 راهى حوزه علمیه قم شد و در سال 1358 رسما شروع به تحصیل علوم حوزوى نمود.
 
 
غرویان را بیشتر بشناسید 
 
وى دروس مقدمات و سطح را به پایان رسانید و در دروس خارج فقه و اصول از محضر آیات عظام وحید خراسانى،فاضل لنکرانى ، شیخ جواد تبریزى ، مکارم شیرازى و جوادى آملى بهره برد تا اینکه براى کاندیداتورى در مجلس خبرگان رهبرى در دوره سوم در امتحان اجتهاد شرکت نموده و آن را با موفقیت پشت سر گذاشت.
 
غرویان در کنار دروس فقه و اصول در موسسه «در راه حق و بنیاد فرهنگى باقرالعلوم(ع)» و موسسه آموزشى و پژوهشى «امام خمینى (ره)» دروس کلام و فلسفه و آشنایى با مکاتب غربى را پشت سر گذاشته و همچنین مدتی در شورای سردبیرى مجله علمى – تخصصى معرفت با مدیریت آیت الله مصباح یزدى فعالیت کرد.

محسن غرویان همچنین مدتی عضو هیئت علمى و استاد موسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى (ره) بوده. از وی تاکنون بیش از 40 اثر علمى به صورت کتاب به چاپ رسیده است و مقالات کوتاه و بلند او که در مطبوعات مختلف به چاپ رسیده بالغ بر 500 مقاله است . موسسه فرهنگى – انتشاراتى «یمین» به همت غرویان تاسیس شده و تاکنون قریب 20 عنوان کتاب منتشر کرده است.
 
محسن غرویان با دو زبان انگلیسى و عربى آشناست و تاکنون در همایش ها و کنگره هاى مختلف داخلى و خارجى مقالاتى را به زبانهاى فوق ارائه نموده است.
 
وی هم اکنون در حوزه علمیه به تدریس دروس خارج اصول و اسفار ملا صدرا  و خارج علم رجال اشتغال دارد و در کناراشتغالاتش در حوزه ، در مجامع مختلف علمى ، سیاسى با ارائه کنفرانس و سخنرانى به امر تبلیغ مى پردازد.
 
وى از سوى بعثه مقام معظم رهبرى(دام عزه) به عنوان مبلغ زباندان و عضو هیئت علمى برگزیده شده است.
 
محسن غرویان نویسنده اى است که به صورت مستمر شبهات دینى و فلسفى و اعتقادى را در نشریات و مطبوعات مطالعه مى کند و مورد نقد و بررسى قرار مى دهد. مجموعه این پرسش و پاسخها تاکنون علاوه بر چاپ در مطبوعات به صورت چهار جلد کتاب نیز به چاپ رسیده است.
 
 غرویان را بیشتر بشناسید
 
وى سفرهاى متعدد علمى به کشورهاى مختلف جهان داشته است و براى تبلیغ در مجامع علمى و دانشگاهى به کشورهاى فرانسه،چین،ژاپن،ایتالیا،هلند،فیلیپین- مالزى و هند داشته است .

در سال 1369 براى شرکت در سمینارهاى علمى، کلامى و فلسفى به کشور کانادا مسافرت نموده است. چهار سفر بعنوان زباندان و عضو هیئت علمى بعثه مقام معظم رهبرى به حج اعزام شده است.
 
علاوه بر این با سفر به کشورهاى سوریه و عراق با برخى چهره هاى علمى و فرهنگى نشستها و گفتگوهاى علمى در باب ادیان و ملل و نحل داشته است. محسن غرویان یکى از داوران و صاحبنظران در گزینش کتاب سال در حوزه دین و فلسفه است و بعنوان عضو شوراى بررسى کتاب استان قم نیز بر روند چاپ و نشر کتب نظارت داشته است. وى هم اکنون به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی جامعة المصطفی العالمیه و  تحقیق و تدریس و تالیف اشتغال دارند.
 
وی از مدافعان فلسفهٔ اسلامی است و تاکنون با منتقدانی زیادی مناظراتی داشته‌است. وی همچنین در زمینهٔ رد یا قبول فلسفه و در فرصتی دیگر (مهرماه ۱۳۹۱) دربارهٔ رابطهٔ عرفان و تصوف با اسلام و وحی با مهدی نصیری از دیگر منتقدان فلسفه و عرفان و مدرنیته به مناظره نشست.
 
پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات سال ۱۳۹۲ محسن غرویان تمام‌قد به دفاع از اندیشهٔ اعتدال و عملکردهای مختلف این دولت پرداخته‌است.
 
 منبع سایت شخصی غرویان


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسمم به خودم مربوطه
۱۴:۵۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
ممنون از سایت خوبتون