تبریز؛

افزايش 35 درصدي حجم پروازها از فرودگاه بين المللي تبريز

مديرکل فرودگاه‌هاي آذربايجان‌شرقي گفت: حجم پروازهاي صورت گرفته از فرودگاه بين‌المللي تبريز طي سال گذشته در مقايسه با سال 94 بيش از 35.7 درصد رشد نشان مي‌دهد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛صفایی گفت: سال گذشته در مجموع 14 هزار و 894 پرواز از فرودگاه تبریز صورت گرفته که این عدد در سال 94 رقمی معادل 10 هزار و 973 پرواز  به ثبت رسیده است.
 
وی در رابطه با تفکیک پروازهای داخلی و خارجی افزود: از کل 14 هزار و 894 پرواز سال گذشته 2 هزار و 81 پرواز خارجی بوده که این رقم نیز سال 94 یک هزار و 804 می باشد که حکایت از افزایش 15 درصدی دارد.
 
صفایی با اشاره به اینکه از مجموع پروازهای خارجی سال گذشته یک هزار و 37 مورد به عنوان پروازهای که از تبریز به مقصد سایر کشورها صورت گرفته ثبت شده است، تصریح کرد: یک هزار و 44 پرواز را نیز فرودگاه بین‌المللی تبریز به عنوان پروازهای که از مبداء سایر کشور به مقصد تبریز انجام شده میزبانی کرده است.
 
این مقام ارشد استانی در حوزه حمل و نقل هوایی تعداد پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه شهید مدنی را در بخش پروازهای داخلی حدوداً به نسبت 50 درصد اعلام کرد و افزود: سال گذشته 6 هزار و 409 پرواز خروجی و 6 هزار و 404 پرواز ورودی از فرودگاه تبریز به ثبت رسیده است.
 
وی تاکید کرد: حجم پروازهای داخلی تبریز نیز نزدیک به 40 درصد رشد داشته بطوری که پروازهای داخلی این مجموعه طی سال 94 از 9 هزار و 169 مورد به 12 هزار و 813 پرواز طی سال گذشته افزایش یافته است.
 
هم اکنون روزانه 44 پرواز در مسیرهای داخلی و بین المللی از فرودگاه تبریز انجام می شود که  پروازهای خارجی در مسیرهای ترکیه، عراق و پروازهای داخلی در مسیرهای تهران ، مشهد ، کرمان ،اصفهان،  اهواز ، شیراز،  بندرعباس ، عسلویه و کیش برقرار است.
 
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار