درگیری ها در عین الحلوه لبنان بر سر چیست؟

درگیری‌های شدید ۲ روزه در اردوگاه فلسطینی «عین‌حلوه» در لبنان تا کنون ۲ کشته و ۲۵ زخمی بر جای گذاشته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، درگیری‌ها در اردوگاه فلسطینی«عین‌حلوه» در لبنان که از بامداد شنبه (دیروز) بار دیگر شدت گرفته، همچنان ادامه دارد.

این درگیری‌ها در محله‌های «الطیره، سوق‌الخضار، جبل الحلیب و الصفصاف» متمرکز است و خمپاره، «آرپی‌جی»، مسلسل و نیز تیراندازی تک‌تیراندازها در آن مشاهده می‌شود.

بر اساس گزارش «العهد»، این درگیری‌ها با تعرض گروهک تروریستی‌ «بلال بدر» به نیرهای مشترک مسئول در حفظ امنیت اردوگاه آغاز شد و تا کنون منجر به کشته شدن 4 نفر و نیز مجروحیت بیش از 30 تن دیگر شده است.

گروه‌های فلسطینی و جنبش فتح اعلام کرده‌اند، فرد تروریست «بلال بدر» که عامل این روزهای تنش در اردوگاه یاد شده است باید خودش را تسلیم کند یا اینکه درگیری‌ها ادامه یابد و این موضوع از طریق نظامی تمام شود و منطقه امنیتی که بلال بدر و گروهکش برای خود تشکیل داده است باید به کنترل نیروهای فتح و فلسطینی در آید.

«منیر المقدح» معاون فرمانده نیروهای امنیت ملی فلسطینی در لبنان با «توفیق عبدالله» فرمانده منطقه صور دیدار کرد و المقدح او را در جریان طرح نظامی که برای کنترل منطقه «الطیره » ریخته شده، قرار داد.

جنبش فتح اعلام کرد این جنبش و نیروهای مشترک موفق شده‌اند منطقه «الطیره» را بازپس گیرند و کنترل آن را در دست دارند؛ عملیات نظامی برای در دست گرفتن کنترل تمام محله‌های اردوگاه عین‌حلوه ادامه دارد.

اتخاذ تدابیر امنیتی از جانب ارتش
با شدت گرفتن این درگیری‌ها، ارتش لبنان اقدام به اتخاذ تدابیر امنیتی شدید در ورودی‌های عین‌حلوه کرد و از جمله ، اتوبان «الحسبه-صیدا» را در دو جهت بست تا بر اثر شلیک گلوله‌های بی‌هدف ، کسی آسیب نبیند.

العهد امروز یکشنبه اعلام کرد : در پی منفجر شدن یک خمپاره در منطقه «جبل الحلیب» یک مرد به هماره همسر و دو فرزندش زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

درگیری‌ها فقط در صحنه میدانی نیست و به شبکه‌های اجتماعی نیز کشیده شده است و طرفداران جنبش فتح و گروهک «بلال بدر» اقدام به رد و بدل کردن شدیدترین اتهامات میان خود کرده‌اند.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرده تمام بیماران بیمارستان دولتی «صیدا» را از ترس آسیب دیدن در این درگیری‌ها تخلیه کرده است؛ این یبمارستان به محل درگیری‌ها بسیار نزدیک است.

گروه‌های فلسطینی ظهر امروز با هدف حصول راه‌حل برای این موضوع جلسه‌ای تشکیل دادند و در پایان اعلام کردند 6 ساعت به تروریست‌های گروهک بلال بدر مهلت داده شده تا خود را تسلیم کنند.

اردوگاه عین‌حلوه بزرگترین اردوگاه آوارگان فلسطینی در صیدای لبنان است که حدود 80 هزار نفر را در خود جای داده است .

از جمله مجروحان این درگیری‌ها «جمال قدسیه» فرمانده گردان نظامی جنبش فتح بود که به بیمارستان منتقل شد.
منبع: فارس
اتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار