بهار در صنعت مازندران با بهره برداری طرح های میلیاردی

همزمان با سفر رئیس جمهور به مازندران 1500 میلیارد تومان سرمایه گذاری با اشتغال 1720 نفر در بخش صنعت ، معدن و تجارت بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان مازندران گفت: از جمله این طرحها ، افتتاح نخستین و تنها کارخانه تولید کننده کاغذ تحریر کشور است.

وی با بیان اینکه تا کنون همه کاغذهای چاپ و تحریر از جمله کاغذ A4 وارداتی است افزود:با افتتاح این کارخانه با مجموع ظرفیت 165 هزار تن و سرمایه گذاری 220میلیارد تومان بخش مهمی از نیاز کشور برطرف خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان مازندران با بیان اینکه این کارخانه در منطقه اقتصادی ویژه امیر آباد مستقر است ،گفت: این واحد تولیدی از تکنولوژی اروپا برخوردار بوده و از خمیر کاغذ به عنوان ماده اولیه استفاده می کند.

محمدپور عمران به افتتاح کارخانه فولاد امیر آباد با قابلیت تولید میله گرد های ساده کلافی اشاره کرد و افزود:این واحد با سرمایه گذاری بیش از هفتاد میلیارد تومانی و قابلیت تولید 360هزار تن کلاف میله گردی مورد استفاده در صنعت ساختمان و تولید انواع پیچ و میخ و با ظرفیت اشتغال 250نفر بوده در این سفر افتتاح خواهد شد.

وی ازبهره برداری کارخانه ذغالشویی واقع در منطقه سوادکوه خبر داد و گفت : با بهره برداری از این کارخانه مهم که با ظرفیت پذیرش نزدیک به 500هزار تنی ذغال سنگ همراه است گامی بی سابقه در تاریخ فعالیت های ذغال سنگی البرز محسوب خواهد شد.

وی افزود: این ظرفیت بیش از 5/2 برابر کل دوران اوج فعالیت البرز مرکزی است و با آغاز این واحد شرایط تولید ذغال سنگ استان معکوس شده به گونه ای که انبوه ذغال های بدون مشتری در ابتدای دولت تدبیر و امید امروز برعکس شده و بهره برداری ازاین کارخانه باعث شده هر میزان ذغال تولیدی معدنکاران زحمت کش و شریف استان خریداری و در این کارخانه تبدیل به کنسانتره ذغال سنگ می شود .

رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان مازندران میزان سرمایه گذاری این کارخانه را نزدیک به 70 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : این سرمایه گذاری توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت در منطقه محروم سوادکوه صورت گرفته که ماشین آلات به کارگرفته که با تکنولوژی روز دنیا بوده و دارای بالاترین راندمان ممکن در کشور می باشد.

محمدپور عمران از احداث مجتمع بزرگ تولید ورق های چوبی MDF ، LDF ، HDF و انواع پارکت و مبلمان صفحه ای با سرمایه گذاری بالغ بر 500 میلیارد تومان در زمینی به وسعت بیش از 50 هکتار و با پیشرفته ترین تکنولوژی دنیا در منطقه ویژه امیرآباد خبر داد و افزود : با احداث این مجتمع کشور از مرز خودکفایی در این محصولات عبور کرده و آماده تصاحب بازارهای منطقه خواهد بود.

وی گفت: این مجتمع به زراعت چوب و واردات چوب متکی بوده و به چوب جنگل های هیرکانی نیازمند نیست.

رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان مازندران به موقعیت استان در بحث تولید آبزیان اشاره کرد وگفت:با عنایت به سرمایه گذاری بیش از ده ساله به عمل آمده درزمینه پرورش ماهیان خاویاری و ایجاد بزرگترین مجموعه پرورش ماهیان خاویاری در دریای خزر نیاز به ایجاد یک مجتمع فراوری و پایانه صادراتی برای خاویار و انواع آبزیان به شدت احساس می شده در همین راستا در این سفر عملیات اجرایی بزرگترین پایانه صادراتی خاویار و آبزیان کشور در منطقه چپکرود جویبار آغاز خواهد شد.

محمدپور عمران افزود: پیش بینی می شود با به بهره برداری رسیدن کامل این پایانه ،صادرات غیرنفتی استان 2 برابر شده و از مرز یک میلیارد دلار در سال خواهدگذشت، ضمن آنکه صادرکنندگان آبزیان استان دیگر نیازی به مراجعه به سایر استان ها جهت بهره مندی از خدمات پایانه های صادراتی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اتمام زمین های مناسب شهرک های صنعتی استان جهت هرگونه سرمایه گذاری بزرگ و متوسط گفت: در هیچ یک از شهرک های صنعتی استان زمینی به مساحت ده هکتار به بالا برای واگذاری به سرمایه گذاران وجود ندارد ،این امر به معنی توقف توسعه صنعتی استان و محرومیت استان می باشد به همین دلیل زمینی به مساحت 700هکتار در بهشهر و 350هکتار در منطقه گلوگاه جهت احداث بزرگترین شهرک صنعتی استان تدارک دیده شده است که عملیات اجرایی همزمان با سفر ریاست محترم جمهور آغاز می شود، این امربه منزله افزایش نزدیک به 60درصدی مساحت شهرک های صنعتی استان در دولت تدبیر و امید در مقایسه با مجموع عملکرد کلیه دولتهای گذشته است.

وی از مزایای این شهرک صنعتی را مجاورت با بندر و منطقه اقتصادی ویژه راه آهن سراسری ،فرودگاه بین المللی، خط لوله گاز سراسر ، بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور و دسترسی به آب مناسب اعلام کرد و افزود: با وجود این موارد یقینا این شهرک به مکانی ایده آل برای انواع سرمایه گذاری های داخلی و خارجی خواهد شد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار