رئیس بنیاد مسکن در نشست خبری مطرح کرد

سهم 36 درصدی نوسازی واحد های مسکن روستایی/ پرداخت 4هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکن روستایی

تابش از پرداخت 4هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی واحدهای مسکن روستایی خبر داد و گفت: خیرین مسکن ساز امسال ساخت 8هزار واحد مسکن را برای نیازمندان در نظر دارند.

سهم 36 درصدی نوسازی واحد های مسکن روستایی/ پرداخت 4هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی واحدهای مسکنم روستاییبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سی هشتمین سالگرد افتتاح حساب 100امام و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مسکن برگزار شد: بر اساس این گزارش علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن با اشاره به اینکه ساخت مسکن روستایی یکی از تکالیف ذاتی بنیاد مسکن است که برای ما اهمیت بسیاری دارد گفت: طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی انجام شد که بنیاد مسکن بر اساس این طرح سال های طولانی است که اقدامات گسترده ای انجام می دهد.

وی افزود: دولت، مجلس و تمامی مسئولان در اجرای طرح مسکن روستایی اتفاق نظر دارند و معتقد هستند که طرح مطلوبی به شمار می رود.

تابش اظهارداشت: افزایش تاب آوری سکونتگاه های روستایی در برابر سوانح و رفع مشکل نیاز به مسکن در روستاها هم زمان با رشد نرخ جمعیتی، نوسازی واحدهای مسکن روستایی برای ارتقاع فضای بهداشتی از جمله دلایل اجرا شدن عوامل نوسازی واحد های مسکن روستایی به شمار می رود.

وی یادآور شد: نوسازی واحدهای مسکن روستایی نقش موثری در رونق ساخت و ساز در روستاها و نیز افزایش اشتغال روستاییان دارد و در حال حاضر 100هزار شغل به صورت مستقیم و 50هزار شغل به صورت غیرمستقیم با نوسازی واحدهای مسکن روستایی ارتباط دارد.

رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه برای ایجاد امنیت بیشتری ماندگاری جمعیت روستایی و کمک و مساعدت برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و کمک های بلاعوض بنیاد مسکن اقدامات گسترده ای انجام داده است.

تابش با اشاره به اینکه از سال 88 تا کنون یک میلیون و 750 هزار واحد مسکن روستایی نوسازی شده است، گفت: از این تعداد یک میلیون و 576 هزار واحد به اتمام رسیده و 339هزار واحد مسکن روستایی نیز بازسازی شده و در مجموع یک میلیون و 915هزار واحد مسکن در روستاها به وجود آورده ایم که در مقایسه با 5میلیون واحد مسکن روستایی نوسازی های سهم 36 درصدی را به خود اختصاص داده اند.

وی اظهار داشت: طبق برنامه طرح جامع 200هزار واحد مسکن روستایی باید نوسازی شود که این تعداد نیازمند 4هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت است و در حال حاضر بنیاد مسکن مصمم است که سالانه این 200هزار واحد را اجرایی کند.

رئیس بنیاد مسکن یادآور شد: برای پرداخت تسهیلات این واحدها از تعامل تمامی دستگاه های خدمت رسان و نهادهای انقلابی استفاده می کنیم.

تابش تصریح کرد: همچنین برای خانواده های دارای دو معلول به بالا نیز تسهیلات بلاعوضی را از طریق حساب 100امام تهیه کرده ایم و طی سال گذشته به نیازمندان پرداخت کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه طرح هادی را در 99درصد از روستاهای کشور تصویب کرده ایم که این یک اقدام ساده نیست،افزود: برای 15هزار روستا طرح های هادی قابل توجهی اجرا شده که یکی از آنها سند دار کردن واحدهای مسکن روستایی به شمار می رود.

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به اینکه 30درصد از روستاها در معرض خطر هستند که در بین آنها روستاهای مرزی در اولویت قرار دارند و ما در بخش عمران روستایی بامشارکت بهیاری ها و بخشداری ها اقدامات گسترده ای را انجام دادیم، گفت: 2هزار روستا را در سال جدید برنامه ریزی کردیم که طرح هادی را در آنها اجرا کنیم و به همین منظور 400هزار تن قیر رایگان را برای اجرای آنها به کار گرفته ایم.

تابش در ادامه به مسکن شهری اشاره کرد و گفت: در شهرهای زیر 25هزار نفر از 347 هزار واحد مسکن مهر 312 هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده که 80 هزار واحد از این تعداد فاقد متقاضی است.

وی یادآور شد: 13هزار و 520 واحد مسکن مهر نیز باقی مانده که باهمکاری سایر دستگاه های خدمت رسان تا پایان امسال به اتمام می رسد.

رئیس بنیاد مسکن اظهارداشت: از منابع داخلی خود نیز 3هزار و 500 واحد مسکن شهری نیز تحویل داده شده که بین 10تا 12 هزار واحد نیز در دست کار است.

تابش درادامه به خیرین مسکن ساز اشاره کرد و گفت: 28 هزار و احد مسکن توسط خیرین ساخته شده که 20هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده و امسال نیز ساخت 8هزار واحد را شروع خواهیم کرد.

وی بیان کرد: برای اجرای طرح های مسکن روستایی، مسکن شهری و عمران روستایی نیاز به پشتیبانی مالی بسیاری داریم و به همین منظور از تمامی دستگاه ها برای حمایت از سرعت اجرایی برنامه ها دعوت به همکاری می کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
قراربوداین وامهای مسکن روستایی به صورت زنجیری باشد ومتقاضیان وام ضامن همدیگه بشندکه درچندسال اخیربانکها این روندروقبول ندارندوکارمندرسمی برای ضمانت می خواهند.توروستا کارمندرسمی ازکجابیاریم؟پس ازاین تصمیم روندساخت وسازمتوقف شدچون هیچکس نتونست ضامن جورکنه .اگه امسال هم اینجوری باشه کسی نمتونه ازاین وامها استفاده کنه...
آخرین اخبار