اعلام آمادگی مسکو برای انجام تحقیقات درباره حمله شیمیایی سوریه

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد این کشور آماده است درباره حمله شیمیایی هفته گذشته در سوریه تحقیق کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "سرگئی لاوروف"، وزیر خارجه روسیه، در تماس تلفنی با "زیگمار گابریل"، همتای آلمانی خود، از آمادگی مسکو برای مشارکت در تحقیقات مربوط به حمله شیمیایی اخیر در سوریه خبر داد. 

وزرای خارجه روسیه و آلمان در این تماس تلفنی درباره بحران اخیر سوریه که به دنبال حمله شیمیایی هفته گذشته در این کشور و حملات موشکی آمریکا به آن ایجاد شده است، گفتگو کردند. آلمان پیش از این خواستار تحقیق و تفحص درباره حمله شیمیایی سوریه شده و از روسیه درخواست کرده بود در این مورد همکاری لازم را داشته باشد.  

لاوروف در گفتگوی تلفنی با گابریل اطمینان داد مسکو آماده است برای تحقیق و تفحص درباره حمله اخیر شیمیایی در سوریه همکاری کند. وی همچنین تاکید کرد روسیه به طور قطع خواستار حل بحران در سوریه است. 

حملات موشکی آمریکا به سوریه بامداد جمعه و از عرشه دو ناو جنگی آمریکا که در مدیترانه مستقر هستند، صورت گرفت. واشنگتن بدون انجام تحقیقات رسمی، حمله شیمیایی به منطقه خان شیخون را به دولت سوریه نسبت داد و بدون اخذ مجوزهای لازم از شورای امنیت و یا کنگره آمریکا، پایگاه هوایی الشعیرات در غرب سوریه را هدف حملات موشکی قرار داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار