محکومیت انفجارهای مصر از سوی کشورهای مختلف جهان

کشورها، مقامات و سازمان‌های مختلف عربی و غیرعربی انفجارهای روز گذشته در کلیساهای مصر را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از الجزیره، کشورهای عربی و سازمان های عربی و غیرعربی سلسله انفجارهای روز گذشته (یک شنبه) در کلیساهای مار جرجس و مار مرقس مصر را به شدت محکوم کردند و با خانواده های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کردند.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای این حوادث تروریستی را به شدت محکوم کرد و گفت: گروه های تروریستی که این جنایات را در مصر انجام دادند، همان گروه هایی هستند که از سوی آمریکا، ترکیه، اسرائیل و برخی کشورهای عربی حمایت می شوند.

عربستان سعودی نیز این اقدامات تروریستی را «بزدلانه» توصیف کرد و آن را با مبادی دینی و ارزش های انسانی مخالف دانست.

همچنین کشورهای قطر، اردن، بحرین، تونس و فلسطین ضمن محکوم کردن این اقدامات تروریستی، بار دیگر بر همبستگی خود با مردم مصر تاکید کردند.

میشل عون، رئیس جمهور لبنان نیز در پیامی به عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، وقوع انفجار در کلیساهای این کشور را محکوم کرد و گفت: لبنان در مقابله با تروریسم و هر فرد و گروهی که به دنبال بر هم زدن ثبات این کشور باشد، با مصر همکاری می کند.

ملک محمد ششم، پادشاه مراکش، نیز در پیامی به دولت و ملت مصر وقوع این حادثه و جان باختن شماری از غیرنظامیان را تسلیت گفت و این حادثه را تلاشی برای برهم زدن امنیت و ثبات مصر توصیف کرد.

همچنین سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه اروپا و شورای امنیت نیز در پیام هایی جداگانه انفجارهای تروریستی در کلیساهای مصر را محکوم کردند و بازداشت و محکوم کردن عاملان آن را خواستار شدند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی، ائتلاف ملی معارضان سوری و پارلمان عربی نیز این حادثه تروریستی را محکوم کردند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار