روزنامه دیلی استار در گزارشی فاش کرد کمک جاسوسان انگلیسی به آمریکا نقش تعیین‌کننده‌ای در حملات موشکی به سوریه داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه دیلی استار در گزارشی نوشت سازمان جاسوسی انگلیس از آغاز بحران سیاسی سوریه در سال 2011، همواره با آمریکا تبادل اطلاعات داشته‌ است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده: درست است که انگلیس در حمله هوایی آمریکا به سوریه مشارکت مستقیم نداشت؛ اما همکاری جاسوسی و اطلاعاتی این کشور با واشنگتن کمک زیادی به آمریکایی‌ها کرد.

افشای کمک جاسوسان انگلیسی به آمریکا در حمله به سوریه
  
به نوشته این روزنامه، جاسوسان نیروی هوایی انگلیس که در پایگاهی در قبرس مستقر هستند، جزییاتی حیاتی را با نیروهای آمریکایی به اشتراک گذاشتند که همگی در اتباط با حملات موشکی به پایگاه هوایی در غرب سوریه بودند.  

انگلیس از پایگاه خود در قبرس برای جاسوسی از سوریه استفاده می‌کند و نتایج اطلاعات جمع‌آوری شده از سوی این پایگاه بوسیله تحلیلگران انگلیسی و آمریکایی مورد ارزیابی و تحلیل قرار می‌گیرد.

افشای کمک جاسوسان انگلیسی به آمریکا در حمله به سوریه

یک منبع آگاه به دیلی استار گفت، آمریکا هواپیماهای جاسوسی خود را در اختیار دارد که در منطقه به گشت‌زنی می‌پردازند؛ اما آنها به طور معمول تمامی تحرکات موشکی، سیگنال‌ها و ... را مورد ارزیابی قرار نمی‌دهند. به همین دلیل است که اطلاعات جاسوسان انگلیسی برای آمریکا حیاتی بود.

بامداد جمعه ده‌ها موشک از دو ناو  آمریکایی "راس" و "پورتر" به سمت پایگاه هوایی "شعیرات" در حمص سوریه شلیک شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار