تابش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان تشریح کرد

بررسی وضعیت اقتصادی و بودجه ۹۵ با حضور نوبخت و سیف در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات از بررسی وضعیت اقتصادی و بودجه ۹۵ با حضور نوبخت و سیف در این کمیسیون خبرداد.

بررسی وضعیت اقتصادی و بودجه ۹۵ با حضور نوبخت و سیف در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه
"محمدرضا تابش" عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره جلسه امروز  کمیسیون متبوعش گفت: جلسه امروز به منظور بررسی وضعیت اقتصادی کشور، عملکرد بودجه سال ۱۳۹۵ و ویژگی‌ها و آثار اقتصادی آن با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی تشکیل شد.

نماینده مردم اردکان بیان داشت: طی این جلسه عنوان شد که اعتبارات عمرانی سال ۹۵ با رقم ۴۲ هزار میلیارد تومان، ۶۸ درصد نسبت به سال ۹۴ رشد داشته است.

وی ادامه داد:  ۲۴ هزار میلیارد تومان به سرمایه دولت نزد بانک ها افزوده شده و ۱۵ هزار میلیارد تومان نیز از بدهی دولت به پیمانکاران پرداخت شده است.

عضو ناظر شورای پول و اعتبار اظهار داشت: بنا به گزارش سازمان برنامه و بودجه؛  پیش بینی رشد اقتصادی کشور درسال ۹۵ با احتساب نفت، ۵ درصد و نرخ تورم  ۹ درصد بود اما مرکز آمار در نه ماهه اول سال گذشته، رشد اقتصادی با لحاظ فروش نفت را ۷/۲ درصد و بدون نفت را ۵ درصد و نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند سال ۹۵ را ۶/۸ درصد اعلام نموده است.

تابش تاکید کرد: از دیگر شاخص های اقتصادی مطرح شده در این جلسه را می توان به رشد نقدینگی سالیانه ۲۴ درصدی تا آخر بهمن ماه ۹۵ ، حجم تسهیلات ۴۷۷ هزار میلیارد تومانی پرداختی یازده ماهه بانکها و حجم نقدینگی حدود  ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان اشاره کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار