اردبیل؛

هنر انقلاب اسلامی محور دفاع مقدس فرهنگی است

رییس حوزه هنری استان اردبیل از هنر انقلاب اسلامی به عنوان ابزار اصلی جهاد فرهنگی یاد کرد و افزود: اعتقاد یک هنرمند تعیین کننده مسیر حرکت هنری اوست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، امیر رجبی در مراسم رونمایی از کتاب چله نشین به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: انسانی که به ابزار هنر مسلح می شود و در جامعه به عنوان هنرمند مطرح می شود قطع به یقین آثار هنری اش بی تاثیر از اعتقادات آن هنرمند نخواهد بود بنابراین هنرمندی که از تعهد دینی و انقلابی بهره مند باشد همچون شهید سید مرتضی آوینی می تواند به تولید اثرهنری شاهکار بامضمون دینی و انقلابی بپردازد.

وی هنر انقلاب اسلامی را محور دفاع مقدس فرهنگی دانست و افزود: تقابل حق علیه باطل همچنان در جهان وجود دارد، شاید روزی باید اسلحه در دست گرفته و به میدان جنگ می رفتیم تا از داشته های خودمان دفاع کنیم اما امروز خط مقدم در خانه های ماست ؛ سلاح و ابزار دشمن فرهنگ و هنر است و اگر ما لحظه ای به فرهنگ وهنر بها ندهیم و ازاین مقوله غفلت کنیم مطمئنا در این جنگ نابرابر آسیب های فراوانی را متحمل خواهیم شد.

رجبی اضافه کرد: امروز با جرات می توان گفت محور توسعه پایدار در همه زمینه ها از اقتصادگرفته تا سیاست؛ فرهنگ است، فرهنگی اصیل و ریشه دار نشات گرفته از آموزه های دینی و انقلابی ؛ چرا که اگر فرهنگ جامعه اصلاح شود به طور زنجیر وار تاثیر مستقیم بر اخلاق جامعه و جلوگیری از آسیب های اجتماعی و در نتیجه اقتصاد درست و سیاست درست خواهد داشت.

گفتنی است کتاب «چله نشین» خاطرات، مسعود تائبی اسیر آزاد شده ایرانی است. تائبی به مدت بیست و پنج ماه در اردوگاههای العماره، الرشید و تکریت زندانی بوده است .

کتاب «چله نشین» به قلم سید محمود مهدوی نویسنده این اثر طی بیست ساعت مصاحبه خاطرات اسارت، کودکی و نوجوانی روایت را به قلم کشیده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.