همدان؛

شهید آوینی در انتقال لایه های انقلاب اسلامی نقش برجسته ای داشته است

رئیس حوزه هنری استان همدان گفت: هنر انقلاب، ماندگارترین شاخصه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که سید شهیدان اهل قلم آن را به زیبایی به تصویر کشیده است.

شهید آوینی در انتقال لایه های انقلاب اسلامی نقش برجسته ای داشته استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید محمدباقر حسینی سیر در جمع اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته هنر و انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهید آوینی با نگاه ویژه خود به معرفت رسید و در مسیر اسلام قرار گرفت.
 
وی با تأکید بر اینکه  در دوران دفاع مقدس رسانه و تصویر بسیار مهم و اثر گذار بود، افزود: در این زمان  نیز شهید آوینی با تشکیل تیمی توانست آثار فاخری را به مخاطبان عرضه کند.
 
حسینی سیر با اشاره به اینکه هنر انقلاب خودآگاه و ناخودآگاه در لایه های برونی و داخلی خود، ارزش ها و آرمان های انقلاب را با بهره گیری از هنر بیان می کند، یادآور شد:  به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت شهید آوینی برنامه های هفته انقلاب اسلامی برگزار می شود تا مرزبندی های این هنر با هنرهای دیگر موجود در جهان مشخص شود.
 
وی ابراز داشت: ایثار، شهادت، عدالت خواهی، ایثار، کمالات انسانی، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی با بهره گیری از هنر انقلاب تبیین می شوند.
 
این مسئول با اشاره به اینکه شهید آوینی به دنبال تلفیق دین و هنر بود و در این زمینه از دنیا درک جدیدی را ارائه داد، خاطرنشان کرد: روز ملی هنر انقلاب اسلامی نشان از جایگاه والای هنر در فرهنگ کشور است و شهید مرتضی آوینی الگوی هنر انقلاب اسلامی است.
 

سه کتاب در هفته هنر انقلاب در همدان رونمایی می شود
 
رئیس حوزه هنری استان همدان در ادامه با بیان اینکه در هفته هنر انقلاب سه کتاب رونمایی می شود گفت: جلد نخست از مجموعه کتاب‌های دانشنامه با عنوان فرهنگ اصطلاحات عامیانه همدان، چاپ دوم  کتاب امروز من شاعر شدم و رمان  ما هم هستیم آثاری هستند که در این هفته رونمایی خواهد شد.
 
سیدمحمدباقر حسینی سیر ادامه داد: در هفته هنر انقلاب اسلامی از جلد نخست مجموعه کتاب‌های دانشنامه با عنوان فرهنگ اصطلاحات عامیانه همدان، چاپ دوم  کتاب امروز من شاعر شدم و رمان  ما هم هستیم رونمایی می شود.
 
وی با اشاره به اینكه تدوین دانشنامه  استان در دستور کار این نهاد قرار دارد، اذعان داشت: برای تهیه این دانشنامه بودجه 60 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است که یقینا باید افزایش یابد.
 
مدیر حوزه هنری همدان اظهار كرد: مرحله دوم تدوین این دانشنامه به شکل الفبایی است و شامل معرفی مشاهیر، علما، شاعران، نویسندگان و بازاریان مطرح استان همدان در  دوره‌های قبل از اسلام، آغاز دوره اسلامی تا مشروطیت و دوران دفاع مقدس است.
 
حسینی سیر، نقد پیش از چاپ آثار اعضای کارگاه‌ها، برپایی کارگاه داستان، شعر و رمان با حضور افراد برجسته را برخی از فعالیت‌های سال گذشته حوزه هنری همدان بیان و خاطرنشان کرد: عرضه محصولات کارگاه های حوزه هنری با ایجاد کانال های تخصصی در فضای مجازی  و بهره مندی از استادان کشوری از اولویت های کاری این نهاد در سال 96 است.
 

اجرای 23 برنامه کلی در هفته هنر انقلاب اسلامی در استان
 
معاون فرهنگی حوزه هنری استان همدان نیز در این نشست از اجرای بیش از 23 برنامه کلی در هفته هنر انقلاب اسلامی در استان خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه مستند، شب ادبیات کودک ، قدردانی از چهره شاخص هنر انقلاب حمید حسام، تخفیف 20 درصدی کتاب های سوره مهر، برگزاری جشن خانه عکاسان، نقد و بررسی فیلم ماجرای نیم روز و نمایش منتخب جشنواره رویش از برنامه های این هفته است.
 
تیمور اقامحمدی افزود: انتشار آلبوم‌های موسیقی صدای شاعر و شوریده شهر ‌(آواز بر اساس دوبیتی‌های باباطاهر) و نیز تولید نمایش‌  واگویه‌های علی گندابی به کارگردانی سید محمدجواد کبودرآهنگی از اثار حوزه هنری همدان در سال 95 بوده است.
 
وی، برپایی سه هزار نشست هفتگی و ماهانه در حوزه های مختلف از جمله خانه فیلم، خانه شعر کودک و نوجوان، خانه عکاسان و نقاشان، چاپ کتاب‌های  به نام خدا، محمد بروجردی‌ام، مصاحبه نمی‌کنم(خاطرات قدرت‌الله شهبازی) به قلم سید میثم موسویان، من مادر دوم تورجم(خاطرات خودنوشت فرزانه تیموری) و خس بی‌سر و پا(سفرنامه پیاده‌روی اربعین همراه با مرور خاطرات دفاع مقدس) اثر حمید حسام را از جمله تولیدات این نهاد در سال گذشته عنوان کرد.
 
گفتنی است، 19 تا 25 فروردین ماه در تقویم کشور به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.